5400
Sök

volvo 740 startar inte

124 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
tjaa har en volvo 740 86a insprutare den startar bara med startkabblar men när ja tar bort dom går den i en halv minut typ sen dör den!!

vad kan det va för fel??sad

124 Inlägg
3 mars 2008
laddnings relät i generatorn tror jag.. den laddar alltså inte

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med

volvonörd
116 Inlägg
3 mars 2008
trasigt/urladdat batteri?

1 217 Inlägg
3 mars 2008
Jag kan egentligen inte sånt här.. men hade problem på förra bilen och då var kolen i till generatorn kass så den laddade ingenting.

124 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
har nytt batteri i o kollen är också nya men funderade på om det kan vara laddningsrelät i generatorn så det är det nog då

736 Inlägg
3 mars 2008
Hmm kolen och laddningsrelät är samma enhet (om du har samma generator som jag). mEn om du vrider tändningen till läge 2, lyser laddningslampan, för om den är trasig kan inte generatorn börja ladda.

124 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
jaa lampan lyser när ja vrider till läge 2 vet ej faktiskt om kolen och relät är samma på min

21 761 Inlägg
3 mars 2008
Det borde vara samma, håller med frasse4. Jag har en 240-86 och på den generatorn så är det inbyggd regulator (relä), då sitter kolen på regulatorn.

Kolla upp så att laddkabeln från generatorns B+ verkligen sitter fast och har bra kontakt, kolla också att den sitter fast på startmotorns solenoid. Den borde iaf gå dit, det brukar den göra på Volvo 240/740.

Mät spänningen på ditt batteri nu, om ganaratorn inte fungerar så ska nog spänningen vara ganska låg och då behöver batteriet laddas upp, annars tar det stor skada.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
Sannorlikheten är stor att Trådskaparen behöver nytt batteri även om generatorn börjar ladda.

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Sök