5395
Sök

Trimma volvo 850

167 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
Tjena tjena, jag kör en 850 som har en 2.5 liters motor som är helt original och jag undrar vilka sätt finns det att trimma den på det mest effektiva och billigaste sättet?

Mvh Ralley

Överladd<3

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
Misstänker att du har en sugmotor eftersom du skriver som du gör, men det enklaste och billigaste sättet är nog att du säljer din bil och köper en 850 turbo eller varför inte en T5.

Annars har jag för mig att om du har 140hk sugisen så går den att modda upp till 170hk varianten med byte av chip, men det kan även gälla V70 älsta generationen. Vet att det var någon utav dem iaf. Någon får rätta mig!

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 mars 2008
Chippa bilen. Öppet filter , Sportavgassystem med sport katalysator, Plana toppen . Skaffa vevhus ventilation ( Lite bättre & förlänger motorns livslängd ) , Vassare kamaxel, Beror på hur villig din plånbok är på att öppna sig wink
Senast redigerat av Children-Of-Bodom (4 mars 2008)

C H E V R O L E T <3

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
4 mars 2008
Children-Of-Bodom skrev:
Chippa bilen. Öppet filter , Sportavgassystem med sport katalysator, Plana toppen . Skaffa vevhus ventilation ( Lite bättre & förlänger motorns livslängd ) , Vassare kamaxel, Beror på hur villig din plånbok är på att öppna sig wink

Alla motorer har vevhusventilation, jag tror du menar bygga att han skall bygga om den från återcirkulerande till öppen. Självklart går motorn att trimma och i så fall börja med att läsa den utmärkta guiden som finns klistrad högst upp här.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
4 mars 2008
zovix skrev:
Children-Of-Bodom skrev:

Alla motorer har vevhusventilation, jag tror du menar bygga att han skall bygga om den från återcirkulerande till öppen. Självklart går motorn att trimma och i så fall börja med att läsa den utmärkta guiden som finns klistrad högst upp här.

/Magnus

Sorry. Missa skriva - öppen -  vev ventilation

C H E V R O L E T <3

167 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
okej, big_smile Tack för alla tipsen wink tror det lutar mot en turbo bil:D

Överladd<3

Sök