5707
Sök

ET på fälgar till Saab 9-3

271 Inlägg
3 mars 2008
Trådstartare
#1
Kan man ha ET38 på en 7,5x17" fälg på en Saab 9-3 -00?


271 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#2
E där ingen som vet...!?


584 Inlägg
4 mars 2008
#3
Det borde väl funka?

17" går fint, 7,5" bredd går fint.

ET 38 mot ET 49 gör att fälgen kommer 11mm längre ut än original.

Borde funka, annars ringer du någon däckfirma och frågar.


Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
4 mars 2008
#4
Eddie_Boy skrev:
Det borde väl funka?

17" går fint, 7,5" bredd går fint.

ET 38 mot ET 49 gör att fälgen kommer 11mm längre ut än original.

Borde funka, annars ringer du någon däckfirma och frågar.

Tänk på att ET-värdet beror på fälgens bredd så ET 40 och ET 40 är inte nödvändigtvis lika mycket om fälgarna är olika breda.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P


Sök