3317
Sök

Kan inte stänga av halvljuset när bilen är igång.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#1
Som topic.. Det går inte att stänga av halvljuset när den är igång.
Det går dock när jag bara har tändningen på. Skulle vara tufft om det gick att ha parkeringsljus och dimljusen tända på dagen. Men det funkade icke på denna bilen.

Skulle ju kunna sätta en strömbrytare påhalvljuset, men det är mycket elektronik i den... hmm Dock ej xenon tack o lov. wink

Nån mer med en Vectra C eller annan bil med samma "problem"?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 mars 2008
#2
Tech 2, tech2, tech2

Är det taxi koppling nu, halvljus + dimljus?

Skulle vara rätt säker på att det går o ändra med verkstadsdatorn...


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#3
bumpe skrev:
Tech 2, tech2, tech2

Är det taxi koppling nu, halvljus + dimljus?

Skulle vara rätt säker på att det går o ändra med verkstadsdatorn...

Taxikoppling?
Det går att tända dimljusen när jag har ljusomkopplaren på parkering, halvljus och helljus.
När bilen är igång går det inte att stänga av halvljuset alls.

Får kolla med killarna uppe på Opel här i byn.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Körv
3 535 Inlägg
4 mars 2008
#4
Ingen annan som vet något? Jag är också intresserad :-D

Truckdriving Man

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
4 mars 2008
#5
Taxikoppling heter de när man flyttar tech2 till en saab...

Iaf, skulle tro det går o programmera så den går ner på parkering och på med dimljus (ev automatiskt) när motorn är igång...


German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
4 mars 2008
Trådstartare
#6
Jaså du Robert, är du nyfiken? wink

Jag får kolla med killarna på Opel här uppe imorrn vad dom tror om nån taxikoppling. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.


Sök