4357
Sök

Vill du jaga eller styra något över Internet?

Vw trimmare
2 995 Inlägg
Rutinerad medlem
1 938 Inlägg
19 februari 2006
Helgrym sak big_smile
Har på känn att vi kommer att få se lite mera av den här i framtiden smile

1 436 Inlägg
19 februari 2006
Haha! Magi, du finns verkligen på alla forum med den där länken. Du måste ha fett många besökare vid det här laget. wink

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

10 287 Inlägg
19 februari 2006
Que??

Einstein uppfann kärnkraften? I vilken dimension gjorde han detta?

Detta borde du mera i så fall klandra Otto Hahn, Lise Meitner, Niels Bohr och Enrico Fermi mfl för.

Att Einstein beskrev förhållandet mellan massa och energi efter att Maxwell hade blandat in ljushastigheten som konstant i ett antal avhandlingar är ljusår från att "uppfinna kärnkraften".

Att beskylla Einstein för detta är som att hata Newton för att ens gräsmatta är full med äpplen på hösten.

/Göran

_chevrolet_ skrev:
einstein ville bara ordna en bra energikälla när han uppfann kärnkraften

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

10 Inlägg
19 februari 2006
Trådstartare
Caffe skrev:
Haha! Magi, du finns verkligen på alla forum med den där länken. Du måste ha fett många besökare vid det här laget. wink

Inte så många alls faktiskt.

Eftersom jag inte tar betalt när folk frågar om en test runda med tanksen så tycker jag inte jag gör något fel.

Detta att styra kamera robotar över internet fungerar så enormt bra så jag försöker faktiskt få svenskar att tänka i dessa banor och utveckla företagsideer, då där nog finns stora utvecklingsmöjligheter.

Om några år kommer alla stora städer att ha trådlöst bredband vilket gör det möjligt att styra en robot genom hela städer från andra sidan jorden.

Har du en företags ide så hör av dig så kanske jag kan hjälpa till med tekniken.

Vi kanske kan vara först med detta precis som vi var bland de först med mobiltelefoner.

Så gnugga era geni knölar och kontakta mig så kan jag ge er information på hur ni ska få det att fungera.

Det är dax att starta nästa teknik bubbla.   smile
Senast redigerat av magi (19 februari 2006)

Frågan är om tillståndet i världen någonsin kommer att beviljas
Starta Förenade Religionerna

Ingenjör
256 Inlägg
20 februari 2006
chrizz skrev:
N33d4Sp33d skrev:
magi skrev:
Ligger i förhandlingar om ett kontrakt på 4 000 000

big_smile

Regards Magi

Du ska väl inte sälja rättigheterna för den summan?? Det låter alldeles för lite för den idén.

DOck om du har en intressent som vill utveckla tekonologin för deras bruk låter det rimligt.

Ska du sälja rättigheterna så lägg till en "0".

Vilken planet lever du på? wink

Utgångspunkten för min kommentar som följer är att jag tror att du menar att jag föreslog ett för HÖGT sälj värde och inte ett för lågt sälj värde.

Jag ser vilka möjligheter denna idé har. Att sälja rättigheterna och sälja sin uppfinning för ynka 4 miljoner är orimligt.

Skulle han starta ett eget företag och ta ca 400'000kr per uppdrag skulle han tjänat in dessa pengar på bara ett år (räknar med att minst 10 företag anlitar han för hans tjänster, globalt).
Det finns fler än 10 företag i världen som är i behov av att styra sina produkter hemifrån, istället för att lägga pengar på dyra resor och långsam service, eller ha lokala "servicetekniker" på varje ort där de har sina produkter etc. Detta betyder att företaget som investerat 400'00 skulle kunna tjäna in denna investering på 1år som längst, dvs om de har EN lokal servicetekniker, ju fler de har destu snabbare räknar de hem investeringen.

Att sälja rättigheterna till en summa som man själv kan tjäna in under ett års tid så är man bra korkad, eller så kanske man sitter på 10-talet orginella idéer och har ordnat inkomsten på det sättet istället, vilket jag tvivlar på.

Det finns alltid pengar att hämta om man har goda idéer.

Får du, chrizz, någon speciell idé som är lik den magi presenterat är du välkommen att höra av dig till mig så ska du få 4miljoner för rättigheterna eftersom du verkar tycka att det är rimligt.
Senast redigerat av N33d4Sp33d (20 februari 2006)

Det är inget brott förrän man åker fast

10 Inlägg
20 februari 2006
Trådstartare
N33d4Sp33d skrev:
chrizz skrev:
N33d4Sp33d skrev:

Du ska väl inte sälja rättigheterna för den summan?? Det låter alldeles för lite för den idén.

DOck om du har en intressent som vill utveckla tekonologin för deras bruk låter det rimligt.

Utgångspunkten för min kommentar som följer är att jag tror att du menar att jag föreslog ett för HÖGT sälj värde och inte ett för lågt sälj värde.

Jag ser vilka möjligheter denna idé har. Att sälja rättigheterna och sälja sin uppfinning för ynka 4 miljoner är orimligt.

Skulle han starta ett eget företag och ta ca 400'000kr per uppdrag skulle han tjänat in dessa pengar på bara ett år (räknar med att minst 10 företag anlitar han för hans tjänster, globalt).
Det finns fler än 10 företag i världen som är i behov av att styra sina produkter hemifrån, istället för att lägga pengar på dyra resor och långsam service, eller ha lokala "servicetekniker" på varje ort där de har sina produkter etc. Detta betyder att företaget som investerat 400'00 skulle kunna tjäna in denna investering på 1år som längst, dvs om de har EN lokal servicetekniker, ju fler de har destu snabbare räknar de hem investeringen.

Att sälja rättigheterna till en summa som man själv kan tjäna in under ett års tid så är man bra korkad, eller så kanske man sitter på 10-talet orginella idéer och har ordnat inkomsten på det sättet istället, vilket jag tvivlar på.

Får du, chrizz, någon speciell idé som är lik den magi presenterat är du välkommen att höra av dig till mig så ska du få 4miljoner för rättigheterna eftersom du verkar tycka att det är rimligt.

Jag har fler ideer på min webb site om projektet.

www.gamereality.se

Avstängd
185 Inlägg
20 februari 2006
N33d4Sp33d skrev:
chrizz skrev:
N33d4Sp33d skrev:

underbart sagt, håller helt med dig..
här är föregående talare lite ute o seglar i den blå yuogurten smile

10 Inlägg
26 februari 2006
Trådstartare
Ska försöka skriva en blogg om företags starten.

http://blogg.expressen.se/bolagsstart/

Men jag är inte van vid dagboksskrivning så ha tålamod. 

Regards Magi

Sök