Bruten deal ?

Hammarslag Inläggskritiker
7 mars 2008 · 990 Inlägg

Jag och en säljare kom överens och han skulle skicka varan, men har nu dragit sig ur affären.

Detta måste väl vara en form av lagbrott ?

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
sir_daniel www.kudoz.se
7 mars 2008 · 3 802 Inlägg

privatperson eller företag? har du betalat?

Madhouse
7 mars 2008 · 1 079 Inlägg

När det gäller privat affär så tror jag det är så här: en säljare har rätt att ångra sig så länge han inte fått betalt/handpenning, men det är ändå ett avtalsbrott om man gjort upp om att skicka varan. Man kan då som köpare dra igång ett civilmål för avtalsbrott, men om det är ord mot ord och utan vittnen så kan det bli kostsamt om man förlorar. Det är iaf så jag tolkar det hela att är det privat överenskommelse så är det nog inte så mkt att göra åt saken om man inte betalt varan. Dålig stil att dra sig ur om man kommit överens om något. Men som sagt lite dålig info om exakt vad som det handlar om så.

Senast redigerat av Madhouse (7 mars 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.
FixarKlasse Chef
7 mars 2008 · 87 Inlägg

Va skulle du köpa?Inget jag kan hjälpa dig med? ;o)

Vänliga Hälsningar Klas Östling
Volvo V70 T5 "Sleeper" (2001)
Molle200sx
7 mars 2008 · 43 Inlägg

Mig veterligen så gäller muntligt avtal Dock ej i Lägenhetsaffärer där kravet är skriftligt. Problemet är väl att bevisa att avtal gjorts, ord mot ord.

Thorssa
7 mars 2008 ·

Du måste komma med mer information för att kunna få ett svar på den frågan. På vilket sätt har ni kommit överens och vad har ni kommit överens om? Varför har säljaren dragit sig ur?

Och ni som inte vet utan gissar, ge fan i att svara!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang