3905
Sök

Välja stereo?

Valkyrie
118 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#1
Nya Golf GTI'n levereras i April och de är dags att börja kika på bilstereo. Det är ju en dubbel DIN vi snackar om, så ja har kikat runt lite på nätet och hittat ett par som passar mig i smaken, rent utseendemässigt. De två ja har kollat på är följande.

Clarion DUB278RMP http://www.mds.se/?artnr=dub278rmp
- Snygg design
- USB
- Pris: 3599:- (MDS)

Clarion WXZ468RMP http://www.mds.se/?artnr=wxz468rmp
- Snygg design (Lite vassare enligt mig)
- CD växlare
- Pris: 4999:- (MDS)

Har svårt att bestämma mig. Kollar egentligen inte så mkt på priset. Jag vill ha en bra produkt. Kommer troligtvis köra på originalhögtalarna och koppla till en aktiv bas. Möjligtvis kasta på ett par 6x9 i hatthyllan. Har ni någon erfarenhet av någon av enheterna? Vilken hade ni valt? Har ni andra enheter att rekommendera så kör på.

Forge Distributer http://www.maptun.com/

Körv
3 535 Inlägg
7 mars 2008
#2
Man gör inte så mot en sprillans golf GTi :'(

Men ska du bestämt ha en stereo så kör på #2.
Senast redigerat av decib3L (7 mars 2008)

Truckdriving Man

Valkyrie
118 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#3
decib3L skrev:
Man gör inte så mot en sprillans golf GTi :'(

Va? wink

Vad hade du tänkt dig då? Behålla origial stereon eller? haha

Forge Distributer http://www.maptun.com/

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 mars 2008
#4
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Valkyrie
118 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#5
Irmscher Vectra skrev:
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

Finns att köpa nya. Kostar 1795:-

Forge Distributer http://www.maptun.com/

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
7 mars 2008
#6
riggley skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

Finns att köpa nya. Kostar 1795:-

De e klart, har man råd med en ny bil så...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

329 Inlägg
7 mars 2008
#7
Irmscher Vectra skrev:
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

om man hade haft råd att köpa en ny bil så hade det inte bara varit hatt hyllan man skulle sågat sönder:-)

Vad har du för krav på hu ska det vara usb med mer..
Det är ju lite det som avgör vad du ska ha och passar dig bäst.. för det fins ju mycket att välja på... lågnivåkablar med mer? om du ska köra med en baslåda så behöver du ju sub utgång iallafall men har du tänkt att avända steg till något annat också..

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu

Valkyrie
118 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#8
Irmscher Vectra skrev:
riggley skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

Finns att köpa nya. Kostar 1795:-

De e klart, har man råd med en ny bil så...

Njaa, de handlar egentligen om att trivas i bilen. Inte bara med bilens egenskaper, men även med ljud och framförallt musik som är viktigt för mig.

Åter till ämnet. Någon som har förslag?

Forge Distributer http://www.maptun.com/

Valkyrie
118 Inlägg
7 mars 2008
Trådstartare
#9
Herr Nilsson skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

om man hade haft råd att köpa en ny bil så hade det inte bara varit hatt hyllan man skulle sågat sönder:-)

Vad har du för krav på hu ska det vara usb med mer..
Det är ju lite det som avgör vad du ska ha och passar dig bäst.. för det fins ju mycket att välja på... lågnivåkablar med mer? om du ska köra med en baslåda så behöver du ju sub utgång iallafall men har du tänkt att avända steg till något annat också..

Den första enheten som jag skrev har ju USB, vilket är en stor fördel. Slipper ju bränna skivor etc. Däremot vet jag inte om den levererar lika mycket kvalitet som den andra. Båda är snygga i designen och skulle passa fint i GTI'n. Den andra har CD växlare med MP3 funktion så man slipper ju bränna skivor stup i ett, men priset är ca 1500:- dyrare på den.

Finns som sagt både fördelar och nackelar med båda enheterna, och de var väl därför jag skapade tråden egentligen. Vill veta vad ni andra tycker, och varför.

Forge Distributer http://www.maptun.com/

329 Inlägg
7 mars 2008
#10
riggley skrev:
Herr Nilsson skrev:
Irmscher Vectra skrev:
Kapa sönder hatthyllan i en spritt ny bil??? hmm Galen?

om man hade haft råd att köpa en ny bil så hade det inte bara varit hatt hyllan man skulle sågat sönder:-)

Vad har du för krav på hu ska det vara usb med mer..
Det är ju lite det som avgör vad du ska ha och passar dig bäst.. för det fins ju mycket att välja på... lågnivåkablar med mer? om du ska köra med en baslåda så behöver du ju sub utgång iallafall men har du tänkt att avända steg till något annat också..

Den första enheten som jag skrev har ju USB, vilket är en stor fördel. Slipper ju bränna skivor etc. Däremot vet jag inte om den levererar lika mycket kvalitet som den andra. Båda är snygga i designen och skulle passa fint i GTI'n. Den andra har CD växlare med MP3 funktion så man slipper ju bränna skivor stup i ett, men priset är ca 1500:- dyrare på den.

Finns som sagt både fördelar och nackelar med båda enheterna, och de var väl därför jag skapade tråden egentligen. Vill veta vad ni andra tycker, och varför.

här har du ju också två varianter.. skulle tippa på att dom är i samma pris klass..

http://www.kenwood.eu/products/car/rece … s/DPX501U/

http://www.kenwood.eu/products/car/rece … s/DPX701U/

här fins det ju om man vill gå upp lite i pris och få dvd skärm..

http://www.bilradiohuset.se/sv/article/ … d_ddx_7029

men av dom du hade där uppe så hade jag valt Clarion WXZ468RMP

SM 1 i billjud 2006 ESPL Unlimited, 2007 ESPL Unlimited, Bassrace 139,9
Sm 2 i billjud 2007 Emma Racing och DB-Drag
43st 1á priser 2007 Har tappat räkning på alla 1á priser 2008
www.HerrNilsson.org Team Sound 4Fun www.Essen.Nu


Sök