toning på sidrutor fram?

fredde85
26 februari 2006 · 1 798 Inlägg

viss t går de o få toning godkänt på sidorutorna fram godkänt av besiktningen o polisen om de är tillräcklig ljus solfilm

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer
FugitivE BMW Power
26 februari 2006 · 2 362 Inlägg

Japp det går, fast kommer inte ihåg vad styrkan mest får vara.. runt 50% kanske? har ingen aning.. kommer inte riktigt ihåg..

Mvh Kevin

BMW, bogsering med wire :/
Darkie dARKiE
26 februari 2006 · 5 031 Inlägg

Man måste ha 70% ljusgenomsläpp på sidoframrutorna och 75% på framrutan och bak hur mörkt du vill.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
ConfuseD
26 februari 2006 · 57 Inlägg

Bilen jag har..förra ägarn hade tonat den fram..dom på besiktningen godkände det inte..sen fick han göra om det..fast han hade fortfarande toningen kvar..och då godkände dom det..lite konstigt

sound freak
26 februari 2006 · 17 Inlägg

Du kan bara veva ner rutan / rutorna fram. om du har elhissar bara dra ut sladden sen , annars får du ta bort veven. Finn ingen lag på ha sidorutor på bilen.

MVH
Mattias

// Bättre med en bas i bilen än tio i skogen \\
SpeedOfLight
26 februari 2006 · 1 432 Inlägg

sound freak skrev:
Du kan bara veva ner rutan / rutorna fram. om du har elhissar bara dra ut sladden sen , annars får du ta bort veven. Finn ingen lag på ha sidorutor på bilen.

MVH
Mattias

Beprövad metod?

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.
sound freak
27 februari 2006 · 17 Inlägg

Jag vet några som gör på det viset , och de hade inga problem med besiktningen. Men visst vid en flygande besiktningen kan det kanske bli problem.

// Bättre med en bas i bilen än tio i skogen \\
PooH
27 februari 2006 · 15 Inlägg

sound freak skrev:
Du kan bara veva ner rutan / rutorna fram. om du har elhissar bara dra ut sladden sen , annars får du ta bort veven. Finn ingen lag på ha sidorutor på bilen.

MVH
Mattias

Det funkar .. jag besiktigade på sommaren, rutorna nerhissade och körde igenom utan problem.

Mvh PooH

PeppeVectra Peppe Vectra
27 februari 2006 · 1 076 Inlägg

PooH skrev:

sound freak skrev:
Du kan bara veva ner rutan / rutorna fram. om du har elhissar bara dra ut sladden sen , annars får du ta bort veven. Finn ingen lag på ha sidorutor på bilen.

MVH
Mattias

Det funkar .. jag besiktigade på sommaren, rutorna nerhissade och körde igenom utan problem.

Mvh PooH

ja har man den turen att man besiktigar på sommaren så brukar de funka, har även jag lyckats med den metoden.

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot
Nissan King Cab Navara "BIG KING" (2006)
_Granlund_
27 februari 2006 · 61 Inlägg

stoppa i plexiglas! funkar pefekt.

Daniel
27 februari 2006 · 671 Inlägg

Plexiglas är inte heller godkänt, det bilar dessutom vassa kanter när det spricker så det är direkt olämpligt.
Innom racing används macrolon men det är inte godkänt för gatbruk.

Whizcar
27 februari 2006 · 17 Inlägg

fredde85 skrev:
viss t går de o få toning godkänt på sidorutorna fram godkänt av besiktningen o polisen om de är tillräcklig ljus solfilm

Solfilm på sidorutorna fram är aldrig godkänt oavsett hur ljus den är, om man skall ha toning där måste det vara fabrikstonat glas.

swedahl
27 februari 2006 · 148 Inlägg

Fan va bra o koppla ur strömmen till fönsterhissen!!! hahaha...har inte tänkt så långt:D
Ska snart besiktiga bilen!!!

HADE BRA!!!

Low´n´slow is da shit
fire_wizard Avstängd
27 februari 2006 · 185 Inlägg

Whizcar skrev:

fredde85 skrev:
viss t går de o få toning godkänt på sidorutorna fram godkänt av besiktningen o polisen om de är tillräcklig ljus solfilm

Solfilm på sidorutorna fram är aldrig godkänt oavsett hur ljus den är, om man skall ha toning där måste det vara fabrikstonat glas.

jo, då det är fortfarande ljussläppet som spelar roll..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang