2 likadana bilar/polisen?

AudiFors
8 mars 2008 · 906 Inlägg

Om jag köper mig, tex 2 st 740 turbo, likadana,samma års modell, samma färg,  men bara besiktigar den ena och har den andra hemma, om jag då sätter regplåtarna från den besiktigade på den obesiktigade, kan då polisen om dem stannar än, på något sätt se att det inte är rätt bil? för det är ju sällan dem kollar på chassinummer o.s.v. om ni förstår hur jag menar?

=)
Saffranskalle Palfinger tekniker
8 mars 2008 · 1 248 Inlägg

eller så sätter du dit chassi nummret ifrån andra bilen också och om polisen stoppar dig med den andra bilen så är det bara att åka och besiktiga den lagliga bilen dagen efter

Volvo Xc70 (2001)
Mack Forum- och sitemoderator
8 mars 2008 · 26 136 Inlägg

volvo_245 skrev:
eller så sätter du dit chassi nummret ifrån andra bilen också och om polisen stoppar dig med den andra bilen så är det bara att åka och besiktiga den lagliga bilen dagen efter

..och mätarhuset så milen stämmer? Eller behövs inte det?
Ser det inte konstigt ut om man kommer och besiktar en bil som enligt mätaren står still
år efter år?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Saffranskalle Palfinger tekniker
8 mars 2008 · 1 248 Inlägg

kan man ju göra eller så kör man  ett par mil med den "lagliga" bilen och säger att man inte avänder bilen så mycket

Volvo Xc70 (2001)
Mortalis VW-nörd?
8 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Tänkte du syssla med kriminella aktiviteter som bankrån eller varför kommer man ens på att fråga sånt här? Låter bara puckat..

Saffranskalle Palfinger tekniker
8 mars 2008 · 1 248 Inlägg

för att man vill trimma en bil och slippa hålla på med att få den genom besiktningen fast jag själv föredrar den jobbiga och godkända vägen

Volvo Xc70 (2001)
Jimb-oh
8 mars 2008 · 5 Inlägg

hehehe...jag blev också lite nyfiken på varför... hur kom du liksom att tänka på det? verkar som ett krångligt sätt att äga bil...

...att trimma den ena är ju lite genomskinligt, om polisen anar oråd kollar de ju bara upp saken...

Senast redigerat av Jimmieee (8 mars 2008)

Mortalis VW-nörd?
8 mars 2008 · 4 332 Inlägg

Aha okej..aja...i'll keep my mouth shut, skriker mina åsikter i rummet tongue

Saffranskalle Palfinger tekniker
8 mars 2008 · 1 248 Inlägg

det va faktiskt en polare som tog upp det

Senast redigerat av volvo_245 (8 mars 2008)

Volvo Xc70 (2001)
AudiFors
8 mars 2008 · 906 Inlägg

Ja min tanke var faktiskt att kunna trimma och slippa få den igenom besiktning

=)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang