4365
Sök

Hur söka efter folk på nätet

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
exmp: Vi säger att det finns en "sven svensson" på zatzy eller garaget osv.. då om jag går in på google och skriver "sven svensson" får jag inte ett ända resultat och som jag är medlem på en JÄVLA massa comunitys o sajter och söker jag efter mitt namn på google hittar man INGET alls så nu till den stora fråga om man har en persons namn går dett ta reda på vilka olika ställen person är medlem på .. borde ju gå det kan ju inte vara lättare att hitta persons telefon nr hemadress och vägbeskrivning eller vad det är att ta reda på om person finns på lunarstorm hahaha ganska sjukt i så fall
Senast redigerat av UseDubbelTurbo (27 februari 2006)

Bmw osv..

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
27 februari 2006
alla kanske inte lägger ut sitt fullständiga namn på forumet! annars borde det väl fungera?

man lever bara en gång så lev väl!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
alla kanske inte lägger ut sitt fullständiga namn på forumet! annars borde det väl fungera?

klart man inte gör det överallt.. men jag har gjort det på dem flesta ställena o hittar mig inte nånstans om ja söker:P

Bmw osv..

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
27 februari 2006
hum, vet faktiskt inte, men det kanske chrizz kan svara på. beror säkert på hur sidan är uppbyggd. vet dock ej nåt om hur man skriver sidor... nån annan som är erfaren av sånt?

man lever bara en gång så lev väl!

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
Bullo skrev:
hum, vet faktiskt inte, men det kanske chrizz kan svara på. beror säkert på hur sidan är uppbyggd. vet dock ej nåt om hur man skriver sidor... nån annan som är erfaren av sånt?

konstigt nog så funkar det med användare här på garaget att söka på google men verkar inte funka med några andra comunitys (felstav?)

Bmw osv..

Administratör
11 968 Inlägg
27 februari 2006
Allt handlar om hurvida sajten är indexerad eller inte på den sökmotorn du söker i. Det är ingen skillnad på att söka på "jordnötssås" och "sven svensson". Finns orden indexerade så finns dem, annars inte. Det är inget konstigare än så.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
chrizz skrev:
Allt handlar om hurvida sajten är indexerad eller inte på den sökmotorn du söker i. Det är ingen skillnad på att söka på "jordnötssås" och "sven svensson". Finns orden indexerade så finns dem, annars inte. Det är inget konstigare än så.

ja tycker de är rätt konstigt faktisgt.. vi tar lunar exempel om du söker på ett nick då får du fram dens luanr (tror) men söker du på nånting som står i pressen så får man inte fram den exempel persons namn.. sen är det j lite konstigt att internet är så privat att skyddat.. borde ju va tvärt om så här svårt borde det va att få tag i folks adress och nummer iställe

Bmw osv..

Administratör
11 968 Inlägg
27 februari 2006
Jag förstår inte vad du försöker göra dock. Hitta nåns nummer? varför söker du inte på eniro.se?

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
chrizz skrev:
Jag förstår inte vad du försöker göra dock. Hitta nåns nummer? varför söker du inte på eniro.se?

nej asså ska söka på gamla vänners namn o se om man hittar dom nånstans glömt bort vad alla har för nick o vart.. :S men när ja söker på namnen hittar ja ju inget:(

Bmw osv..

Administratör
11 968 Inlägg
27 februari 2006
UseDubbelTurbo skrev:
chrizz skrev:

nej asså ska söka på gamla vänners namn o se om man hittar dom nånstans glömt bort vad alla har för nick o vart.. :S men när ja söker på namnen hittar ja ju inget:(

Då är det bara att inse att det inte finns nån sida med deras namn som är indexerad. Inget mer med det smile

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
27 februari 2006
Trådstartare
chrizz skrev:
UseDubbelTurbo skrev:
chrizz skrev:

Då är det bara att inse att det inte finns nån sida med deras namn som är indexerad. Inget mer med det smile

dåligt:( men tack för hjälpen iaf chrizz

Bmw osv..

Sök