3928
Sök

Problem med fraktbolaget GLS !?

LillNaisarn
11 mars 2008
Trådstartare
Jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till.

Det är så att jag beställde lite bildelar från tyskland den 25/02/08 och betalade allt och det var lungt och säljaren tar och lämnar paketet på fraktbolaget GLS den 27/02/08 därefter väntade man några dagar och kollade med fraktbolaget hur det gick och när man kan väntas att få det man beställt,

då fick man det lugnande svaret "6March" dvs förra torsdagen.
Torsdagen gick och inget paket anlände,

så då var det nya tag och kontakta bolaget (dock efter flertalet försök utan att nå dom) så bad jag säljaren kontakta dom och han fick svaret "He will recive the package this week"

Skickade igår och frågade säljaren om han hade ngn aning om vad som hänt då jag inte fått något paket,
han tog och ringde dom idag och då menar fraktbolaget helt och hållet bestämmt på att jag redan fått paketet,
Det jag undrar är:
När det gäller ett så pass stort paket (30+Kg) Måste inte ett sånt paket kviteras?
Eller får man hem avi/rek?

Vad ska man igentligen göra vid ett tilfälle som detta då fraktbolaget står fast vid att dom levererat fast jag vet att jag inte fått ngt paket (ganska svårt och missa ett så pass stort paket).

Hoppas att ngn har ngt tips vad man ska göra, är inge roligt att kasta ut några tusen för att sedan inte få ngt  sad sad

8 921 Inlägg
11 mars 2008
Be om att få en kopia på fraktsedeln så att du kan se vem som skrivt på.
Vid så stora kollin så brukar man få en fraktsedel att skriva på.
Nu är det några år sedan jag körde spedition, men fraktaren dvs åkerierna brukar vara noga med just underskrifter för att i sin tur kunna få betalt för transporten av tex. en speditör.

Fotograf på Tierp iDag

LillNaisarn
11 mars 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Be om att få en kopia på fraktsedeln så att du kan se vem som skrivt på.
Vid så stora kollin så brukar man få en fraktsedel att skriva på.
Nu är det några år sedan jag körde spedition, men fraktaren dvs åkerierna brukar vara noga med just underskrifter för att i sin tur kunna få betalt för transporten av tex. en speditör.

Hur får jag tag i det?

Fick tipset av en att GLS samarbetar med Schenker det är väll enklast att ta kontakt med dom och kolla eller ?

Tack för att du tar dig tid att hjälpa en!

8 921 Inlägg
11 mars 2008
Det naturliga är att du kontaktar firman du köpt produkten av och låter dom ordna till felet.
Du har uppenbarligen inte fått ditt kolli och det är transportören som ansvarar för godset, det är inte ditt jobb att leka dektektiv och spåra upp kollit.

Slå en pling till Schenker och hör, kanske dom kan hjälpa dig.
Händer rätt ofta att kollin hamnar på villovägar men dom hittar alltid hem wink

Fotograf på Tierp iDag

LillNaisarn
11 mars 2008
Trådstartare
Hamilton skrev:
Det naturliga är att du kontaktar firman du köpt produkten av och låter dom ordna till felet.
Du har uppenbarligen inte fått ditt kolli och det är transportören som ansvarar för godset, det är inte ditt jobb att leka dektektiv och spåra upp kollit.

Slå en pling till Schenker och hör, kanske dom kan hjälpa dig.
Händer rätt ofta att kollin hamnar på villovägar men dom hittar alltid hem wink

Att kontatka själva GLS var inte så vidare lätt efter X antal mail och försökt ringa några ggr utan framgång,

Får helt enkelt ringa imorgon Schenker.

Tackar & bockar hamilton för dina tips och råd det uppskattas värkligen, får väll skriva imorgon om man blivit nå vettigare.

Tack återigen smile

Sök