740 Dragkula (köpes) Svettshjälp (sökes) Eller både och? (HJÄLP)

Peppish
10 mars 2008 · 122 Inlägg

Hejsan, min 740 står utan dragkula. Förra ägaren tyckte den var ful så han tog en rondell och kapade bort den. Så nu behöver jag en ny, och hjälp med att svettsa, då jag bor i lägenhet och inte äger någon svetts. Han har kapat av den precis bakom bilen. Skulle behöva hjälp med detta så fort som möjligt då jag har en lägenhet att tömma... Finns slantar att hämta för den som gör ett bra jobb!!

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
10 mars 2008 · 2 258 Inlägg

tror inte du får svetsa en sån... har för mej att du får fixa en ny o bulta på.. eller nått sånt

Sump Runk Rätt O Slätt!
Peppish
10 mars 2008 · 122 Inlägg

Tror inte det spelar någon roll... Den är redan reggad med kula. Så det är bara svettsa på hårt ut****** så det sitter... Inga problem där inte för en som kan svettsa...

HyperSonica Amor Patriae Nostra Lex
10 mars 2008 · 2 258 Inlägg

Peppish skrev:
Tror inte det spelar någon roll... Den är redan reggad med kula. Så det är bara svettsa på hårt ut****** så det sitter... Inga problem där inte för en som kan svettsa...

hmm.. det är iofs sant.. men men.. se bara till så den sitter hårt.. inte så kul om en sån ramlar av när man drar nått tongue

Sump Runk Rätt O Slätt!
Peppish
10 mars 2008 · 122 Inlägg

Nej, det är nog ingen fara... Är det någon som kan svettsa? Skulle behöva hjälp så fort som möjligt!!

NissanMotorsport
10 mars 2008 ·

är nästan 100 på att man inte får svetsa, ba å köp ny smile

Adde666
10 mars 2008 ·

Du får inte svetsa draget.
Åk till skroten o plocka ett beggat drag.

BMWKimmo Mekaniker
10 mars 2008 · 472 Inlägg

Nej man få inte svetsa. Du Klarar dig kanske med det till nästa besiktning men på bilprovningen kollar dom sådant noga. Lika bra att göra det riktigt med en gång.

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
gutta
10 mars 2008 · 82 Inlägg

inte hört talas om att slipa? svetsa skiten och slipa ner sömmen och kleta på något.. hade jag gjort smile svetsen håller garanterat! knappast några störe påfrestningar på ett bildrag..

BMW M3 Turbo "m50 turbo" (1996)
Fordofilen
10 mars 2008 · 519 Inlägg

Hämta ett annat på skroten, det är mindre jobb än att fusklaga med svets...

Peppish
10 mars 2008 · 122 Inlägg

Går mycket fortare att svettsa. + att gör man det bra som sagt och slipar så kommer det inte att synas. Farsan är svettsare fast bor över 40 mil bort. Han svettsar lastare som klarar flera flera ton. Utan att det syns någonting vid hans svettsningar. Så då borde väl någon privat person kunna fixa en liten dragkrok ?? BTW så verkar det vara brist på dragkrokar till 740 här i Stockholms län...

NissanMotorsport
10 mars 2008 ·

har du själva kulan kvar? om inte så går de väl inge snabbare? först ska du leta på en som kan svetsa, sen leta efter en dragkrok? kapa bort kulan, svetsa,slipa och måla över och samtidigt riskera att du får leta fram ännu en ny om du inte kommer igenom besiktningen me det?..

Senast redigerat av SupraDupraFly (10 mars 2008)

Fordofilen
10 mars 2008 · 519 Inlägg

Dom kapade krokarna jag har sett är kapade så pass nära bilen att du ändå måste skruva ner kroken för att göra en ordentlig svets...
Vad går fortast: Att skruva ner, svetsa, slipa å ha sig lr att skruva ner och hänga dit en annan?
Fast det är klart, han kan ju varit otroligt dum att bara kapat bort själva kulan och inte balken, det finns folk till allt roll

Vad är sthlm för håla föressten? Här i Motala kan jag garanterat luska fram iaf 20 krokar till 740...

Peppish
11 mars 2008 · 122 Inlägg

Ingen privat person som har krok här i närheten (Stockholm) då?? Så byter jag den lite snabbt...
FORDOFILEN: Kommer i från Norra Hälsingland. Där finns det bara gamla Amazoner och 740... Hehe... smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang