Tjenare!
Jag har slitit ur min egenbyggda baslåda ur bilen nu för att jag ska ta och bygga om den till bättre.
Jag har en Infinity 1040W bas som mullrar på fint

Baselement 10", 250 mm
Konmaterial Polypropylene
Konupphängning gummi
Användbart frekvensomfång 25-400 Hz
Användbar känslighet 91 dB 2,83 Volt/1m
Effekt 250 Watt RMS, 1000 Watt max
Rek. förstärkare 50 - 400 Watt RMS
Impedans 4 O, Re 3,5 O
Fs 29 Hz
Vas 37,98 liter
Qts 0,44
Xmax +- 11,5 mm
Talspolens diameter 2", 51 mm
Monteringsdjup 116 mm
Monteringshål 232 mm
Ytterdiameter 264 mm
Högtalarens volym 2,3 liter
Rek sluten låda 21 liter
Rek basreflex låda 49 liter
Basen ska ta och sitta i en bil som sagt. Just nu har jag en låda med basreflex.
Jag Lyssnar mesta dels på techno,trance, goa, fysical o lite sånt där skrän
Vad tycker ni jag ska välja? portad eller oportad?
Sen när man bygger lådan ska jag bygga den 2.3L för stor eller ska jag ta rekomenderade mått? För bashögtalaren tar ju som sagt 2.3L.
Jag bygger i 14mm Av en hård jävla träskiva(Kan inte facknamnet på materialet). resonans osv? ska man staddga på något specielt sätt?
Ljudisolera den ?