3681
Sök

Alpine SWR-1222D Bashögtalare fakta?

Tomten
1 065 Inlägg
12 mars 2008
Trådstartare
#1
Hej

Jag undrar om någon där ute sitter på fakta och hur många liter en låda ska vara med 2 stycken Alpine SWR-1222D Bashögtalare
http://shop.textalk.se/se/article.php?i … art=406362
Alla tips hur jag ska bygga lådan är välkommna

Har 2 stycken av dom som ska in i en ny låda för den gammla var för stor.

Eller kanske någon har en ritning som passar audi A4 avant till och med?


424 Inlägg
13 mars 2008
#2
Tomten skrev:
Hej

Jag undrar om någon där ute sitter på fakta och hur många liter en låda ska vara med 2 stycken Alpine SWR-1222D Bashögtalare
http://shop.textalk.se/se/article.php?i … art=406362
Alla tips hur jag ska bygga lådan är välkommna

Har 2 stycken av dom som ska in i en ny låda för den gammla var för stor.

Eller kanske någon har en ritning som passar audi A4 avant till och med?

Vill du ha portat eller slutet?
Jag har kört med bägge sorterna till min swr men kom fram till att slutet var de bästa just för mig.
portat spelar fööör mycket bas engligt min smak. slutet spelar på bra. jag kör en 12" sluten 24L som är
nersänkt i reservhjulsbaljan. var i helgen och testade lite hur många db han kunde prestera och de vart 135.2db rätt bra tycker jag för en 12" som sitter i 24L sluten låda va har du för steg till basarna. kör du slutet ska du ha effekt så de räcker. jag kör 1.300wrms på min 12" och de håller smile

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Tomten
1 065 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#3
joliba_01 skrev:
Tomten skrev:
Hej

Jag undrar om någon där ute sitter på fakta och hur många liter en låda ska vara med 2 stycken Alpine SWR-1222D Bashögtalare
http://shop.textalk.se/se/article.php?i … art=406362
Alla tips hur jag ska bygga lådan är välkommna

Har 2 stycken av dom som ska in i en ny låda för den gammla var för stor.

Eller kanske någon har en ritning som passar audi A4 avant till och med?

Vill du ha portat eller slutet?
Jag har kört med bägge sorterna till min swr men kom fram till att slutet var de bästa just för mig.
portat spelar fööör mycket bas engligt min smak. slutet spelar på bra. jag kör en 12" sluten 24L som är
nersänkt i reservhjulsbaljan. var i helgen och testade lite hur många db han kunde prestera och de vart 135.2db rätt bra tycker jag för en 12" som sitter i 24L sluten låda va har du för steg till basarna. kör du slutet ska du ha effekt så de räcker. jag kör 1.300wrms på min 12" och de håller smile

Portat tror jag.  Kör portat nu och tror att det är vad jag vill köra.
Jag tror jag kommer driva dom med ett http://www.digitalfotoclub.com/product- … =964610348
Tror det är ett sånt jag har. har lite andra steg oxå men tror den skulle passa bäst med basarna.


424 Inlägg
13 mars 2008
#4
Tomten skrev:
joliba_01 skrev:
Tomten skrev:
Hej

Jag undrar om någon där ute sitter på fakta och hur många liter en låda ska vara med 2 stycken Alpine SWR-1222D Bashögtalare
http://shop.textalk.se/se/article.php?i … art=406362
Alla tips hur jag ska bygga lådan är välkommna

Har 2 stycken av dom som ska in i en ny låda för den gammla var för stor.

Eller kanske någon har en ritning som passar audi A4 avant till och med?

Vill du ha portat eller slutet?
Jag har kört med bägge sorterna till min swr men kom fram till att slutet var de bästa just för mig.
portat spelar fööör mycket bas engligt min smak. slutet spelar på bra. jag kör en 12" sluten 24L som är
nersänkt i reservhjulsbaljan. var i helgen och testade lite hur många db han kunde prestera och de vart 135.2db rätt bra tycker jag för en 12" som sitter i 24L sluten låda va har du för steg till basarna. kör du slutet ska du ha effekt så de räcker. jag kör 1.300wrms på min 12" och de håller smile

Portat tror jag.  Kör portat nu och tror att det är vad jag vill köra.
Jag tror jag kommer driva dom med ett http://www.digitalfotoclub.com/product- … =964610348
Tror det är ett sånt jag har. har lite andra steg oxå men tror den skulle passa bäst med basarna.

Men de steget du länkade till är 1ohm stabilt men hur mycket ger de i 2ohm? du kan ju inte köra bägge 12" i 1ohm. ska du bara bygga en låda som spelar högt eller ska du ha lite finare rekomenderar jag iallafall slutet. samt på storleken. ska du ha en portad låda till 2 alpine swr12 så kommer lådan att bli minst 80L iallafall kör du slutet kommer de bli 48L allt som allt och de spelar inte så mycket lägre än portat men finare tycker jag. du hittar lådritning på alpines hemsida. http://www.restricted.alpine-electronic … XXD_EN.pdf

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Tomten
1 065 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#5
Hej
Ang steget så vet jag inte så mycket om det efter som jag fick det av min far smile
Men vi koncenterar oss på lådan som är mitt problem just nu.
Men vi säger att det ska var en portat låda jag vill att den ska spela bra men ändå se snygg ut. Är väll mest show som jag vill ha. Heheh.

Specifikationer
Maxeffekt:  1500 Watt
Effekt (RMS):  500 W RMS
Känslighet:  85 dB
Frekvensomfång:  23 - 500Hz
Impedans:  1 el. 4 Ohm
Mont. Djup:  178mm
Storlek:  12"
Övrigt:  Dubbla 2 Ohms talspolar
Funktioner
Vas: 45 liter
Qts: 0,42
Fs: 28 Hz
Xmax: 18,1 mm


kan det stämma


424 Inlägg
13 mars 2008
#6
Tomten skrev:
Hej
Ang steget så vet jag inte så mycket om det efter som jag fick det av min far smile
Men vi koncenterar oss på lådan som är mitt problem just nu.
Men vi säger att det ska var en portat låda jag vill att den ska spela bra men ändå se snygg ut. Är väll mest show som jag vill ha. Heheh.

Specifikationer
Maxeffekt:  1500 Watt
Effekt (RMS):  500 W RMS
Känslighet:  85 dB
Frekvensomfång:  23 - 500Hz
Impedans:  1 el. 4 Ohm
Mont. Djup:  178mm
Storlek:  12"
Övrigt:  Dubbla 2 Ohms talspolar
Funktioner
Vas: 45 liter
Qts: 0,42
Fs: 28 Hz
Xmax: 18,1 mm


kan det stämma

De kan stämma rätt bra de. du såg att de fanns rekomenderad portad låda där. mått och sådant.

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Tomten
1 065 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#7
vart ser du att dom rekomenderar  portat låda?
så då ska jag har 90 liter låda eller något annat jag måste göra?


424 Inlägg
13 mars 2008
#8
Tomten skrev:
vart ser du att dom rekomenderar  portat låda?
så då ska jag har 90 liter låda eller något annat jag måste göra?

Sorry att du inte hittade. inte konstigt för jag skickade fel länk smile

http://vault.alpine-usa.com/products/do … -1222D.PDF
där har du dom

Den Som Ingen Turbo Har, Den Får Åka Utan Bar
Ha de gött !

Tomten
1 065 Inlägg
13 mars 2008
Trådstartare
#9
joliba_01 skrev:
Tomten skrev:
vart ser du att dom rekomenderar  portat låda?
så då ska jag har 90 liter låda eller något annat jag måste göra?

Sorry att du inte hittade. inte konstigt för jag skickade fel länk smile

http://vault.alpine-usa.com/products/do … -1222D.PDF
där har du dom

Heh där hitta jag allt jag behöver.
Nu ska nästa problem lösas.  Ska bygge en baslåd som ser bra ut. plexiglas och så blir nå snyggt



Sök