Hej, det är något helkonstigt med min bil. Har hänt ett par ggr tidigare men löst sig direkt men inte denna gång.
Det är så att sista vridet på nyckeln då alla lysen o shit börjar lysa för att sedan vrida lite till o starta bilen.. När jag kommer till sista vridet för instrumentbelysningen m.m så kortsluts batteriet och jag fattar inte vad det är för fel? inget relä som har börjat dampa sig, kanske startmotorn som gett sig eller vad tror ni kan vara felet?
Är akut behov av hjälp just nu då bilen brukas i stort sett dagligen! Tacksam för svar.
är antagligen startmotorn som är felet, hör dom om det klonkar till när du vrider på tändnignen? Finns en arm i startmotorn som skutter ut drevet mot startkransen, armen har antagligen gått sönder/ fastnat
Det är en isuzu gemini. har inte hunnit plåta den ännu och lagt upp. Jo, det som jag funderade på också att det kan vara kolen som är slut för jag hinner inte ens vrida nyckeln fullt ut..
Om jag säger såhär.. när instrument belysningen ska börja lysa så blir de kortis någonstans.. men så fort jag petar på en liten sladd som sitter på pluspolen på batteriet så hoppar elen igång igen.. och den sladden går iväg till ett relä som jag gissar på är till spolarvätskan, helskumt måste jag säga faktiskt!