3206
Sök

Basen slutar slå? Hjälp omgående!

ingen livslust
169 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
#1
Hallo!

I mitt bagage befinner sig just nu ett JBL GTO 2060 som driver en Gas Alpha bas på 12".

Problemet har uppkommit nu på senare tid, och det är att vid spelning av låtare med mer attack i basen så kan den ibland sluta slå, tror att steget stängs av. Om man tex har volymen på 18 så dunkar det på bra, med vrider man istället upp till 20 så slutar basen att slå.

Någon som vet vad som kan vara galet?

Ska du va här inne så får du fan gå ut!

5 852 Inlägg
16 mars 2008
#2
Batteriet kan börja ge sig, har du mätt spänning på det när du spelar? Kan vara dålig jord eller hur stereon är inställd. Kan vara ganska mycket som spelar in i detta fall

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök