3771
Sök

Nokia n95 problem!

Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Har den nya verisonen av n95 (ska tydligen blivit av med några barnsjukdomar) som kom för några dagar sen. Men den hänger sig hela jävla tiden både när man kollar på filmklipp och pratar i den. Nån annnan med samma problem och sitter med en lösning på problemet.

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

SQ
1 343 Inlägg
16 mars 2008
lämna in den å byt programvara i den`? hade en kompis som hade liknande problem.. han bytte bara programvaran å sen funka de kanon!

Ljudnörd!

Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
tackar å bockar, Men betyder det att dom flashar hela telfonen då eller? så allt man lagt in försvinner?

Diamond
540 Inlägg
Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
den sög ju.

Gorgilus addictus
4 776 Inlägg
16 mars 2008
Köp Sony ericsson wink.

Nej men, har du prövat att ta ner den senaste programvaran?

Allt för den där jävla hatten!

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 mars 2008
baca skrev:
tackar å bockar, Men betyder det att dom flashar hela telfonen då eller? så allt man lagt in försvinner?

Anslut telefonen till datorn med usb-kabeln -> starta nokia software updater -> klicka bort alla varningar och uppdatera telefonen med den senaste programvaran, kan ta en stund.

Det som försvinner är ju inställningar osv, tex adressboken, operatörsinställningar och meddelanden.

Det som ligger på minneskortet eller i ditt fall det inbyggda minnet (du hade la N95 8GB ?) försvinner inte och där ligger ju tex bilder du tagit med kameran, filmer du spelat in osv sålänge du inte har ställt in att sånt ska sparas på telefonminnet (om det nu går att välja på 8GB eftersom det inte har minneskort som den gamla utan det är inbyggt).

EDIT: Använd nokia content copier innan du flashar för att säkerhetskopiera dina grejor från telefonen till datorn så kan du enkelt återställa dom efter att du flashat telefonen.
Senast redigerat av TBOC_Razor (16 mars 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 mars 2008
Trådstartare
Damn... tackar sp mkt du var mig då en kunnig jävel på sån här finteknik

Better than God \o/
1 886 Inlägg
16 mars 2008
Titta på film? Har du ingen tv? Tittar du på filmen SAMTIDIGT som du pratar med någon?  smile

Håller iofs med om att en rensning och ny programvara troligen löser problemet. tongue

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 mars 2008
baca skrev:
Damn... tackar sp mkt du var mig då en kunnig jävel på sån här finteknik

Har ju själv en N95:a så det e väl inte så konstigt att jag vet hur man gör tongue

Jag har dock den gamla modellen (deep plum såklart, sand är för renliga kontorsnissar och inte skitiga fabriksarbetare lol )

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

987 Inlägg
16 mars 2008
N95 verfkar skit, min slår av sig själv ibland och vägrar ta emot laddning ;/

i like it load

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 mars 2008
Same fucking problem here med 8gb hmm
Men lämna in den. Men Dom Garanterade ATT barnsjukdommarna var borta som den första N95an hade!
REN SKITSNACK,.

C H E V R O L E T <3

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
16 mars 2008
kan säga efter jag uppdaterade min N95a (första verionen) så blev den MYCKET bättre... iof från v. 12.0 till v. 24.0 har det väll hänt lite tongue

Sök