3999
Sök

Skriva ut jätteaffish

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
17 mars 2008
Trådstartare
Okej, here's the deal. Bor i en 1 och en halva, med ett kök som inte ser sådär jätteroligt ut. Eftersom det ändå står i vardagsrummet, tänkte vi att vi skulle göra något lite roligare av det, alltså, sätta upp en stor j*vla poster på skåpluckorna.

Tillgångavägssättet jag hade tänkt var ungefär såhär, skriva ut hela alltet på massa a4 för att använda som mall till att sedan skära ut i självhäftande vinyl och klistra upp. Resultatet är tänkt ska bli något liknande:
http://212.63.204.54/gallery/archive/35264/283087_ipd1ay.jpg

Problemet är bara att jag inte vet hur ja ska printa ut allt, bilden är alltså 340*70cm liten, och jag hittar inget lämpligt program för att dela upp den åt mig. Visst skulle ja kunna sitta och beskära den i Ps, men jag har räknat att de kommer gå åt ca 48st a4, och det känns lite jobbigt att göra det manuellt. Har kollat upp rasterbator som jag fick rekommenderat, men då är problemet att det blir rastrerat - ej önskvärt. Så min fråga till er alla nu är om ni känner till något schyst program som fixar biffen?

Signaturtext kan du vara själv!

DFFL
9 020 Inlägg
17 mars 2008
Antingen så kan du låta skrivaren skära upp bilden själv, eller så kan du be den lokala reklamfirman skriva ut den åt dig.
Lär inte gå på så jättemycket.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

4 767 Inlägg
17 mars 2008
Om du har orginalet i väldigt hög upplösning/vectoriserad hade jag skaffat det utskuret i folie, altså som bildekaler. smile

Håller ju att tvättas också, vilket kan behövas i ett kök ibland smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

3 059 Inlägg
17 mars 2008
Hade målat motivet istället för att klistra upp saker.

Skriv ut ditt motiv på overheadfilm.. spegla motivet från en overheadapparat upp på skåpen och måla av..
alternativt måla på frihand.. ett så enkelt motiv du har på bilden målar man snabbt..

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Saken är den att ja bor i hyreslägenhet, så måla känns lite sådär roligt. Vill helst ha så de går bort sen me lätt big_smile Men att få de direkt utskuret av en firma på folie är ju inte alls så dumt, men vars landar man i pris då någonstans? Min budget är inte sådär jättehög big_smile så hade hoppats att kunna pilla ihop de själv

Girlie Girl
18 mars 2008
om du har allt färdigvektoriserat som en eps-fil så kan du säkert få det utskuret för ett par hundringar om du rensar det själv.

Glassbåtsingengör
207 Inlägg
18 mars 2008
Trådstartare
Okej, de var ju väldigt överenskomligt! Då är de helt enkelt bara att sätta sig ner och vektorisera min småpixliga png då big_smile

Sök