Vad är det med dessa sporthoj åkare ?

elmer
2 december 2007 · 325 Inlägg

Leka kan man nog göra, sålänge man tänker på dom andra medtrafikanterna också.. Skulle nog ta ganska hårt på en ifall man skulle råka köra över nån i misstag..
Mest lekt blir det nog för min del på tomma vägar på natten~morgonen..  då endast post/polis/taxi-chaufförerna +nån vilsen ungdom precis som jag är uppe, dvs det är ganska tomt på vägarna ^^

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
_Spawned_ Maskinförare
2 december 2007 · 1 163 Inlägg

Jag själv som bor i skogen, skulle inte få för mig att leka där det finns andra i närheten..
Jag har ifs en nerlagd flygbas i närheten.. där man kan leka bäst fan man vill.. och där finns det fan inte en kottet ens.. big_smile

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"
jens
2 december 2007 · 137 Inlägg

elmer skrev:
Leka kan man nog göra, sålänge man tänker på dom andra medtrafikanterna också.. Skulle nog ta ganska hårt på en ifall man skulle råka köra över nån i misstag..
Mest lekt blir det nog för min del på tomma vägar på natten~morgonen..  då endast post/polis/taxi-chaufförerna +nån vilsen ungdom precis som jag är uppe, dvs det är ganska tomt på vägarna ^^

Du glömde vilsna djur också. Har stött på ett par i mörkret!yikes

elmer
2 december 2007 · 325 Inlägg

jens skrev:

elmer skrev:
Leka kan man nog göra, sålänge man tänker på dom andra medtrafikanterna också.. Skulle nog ta ganska hårt på en ifall man skulle råka köra över nån i misstag..
Mest lekt blir det nog för min del på tomma vägar på natten~morgonen..  då endast post/polis/taxi-chaufförerna +nån vilsen ungdom precis som jag är uppe, dvs det är ganska tomt på vägarna ^^

Du glömde vilsna djur också. Har stött på ett par i mörkret!yikes

Jafan det var ju dom också. Hararna är ju grymma, bara vänder sig å springer framför en i en par kilometer, snacka om tävlingsinstinkter big_smile 40km/h brukar dom bra kunna hålla big_smile

Nissan X-Trail "SUV" (2005)
jens
2 december 2007 · 137 Inlägg

Harar är bra dumma djur. Springer upp på vägen just när det kommer en bil. Och inte nog med det, sen ska de antinge vända när de kommit 2/3 av vägen eller springa åt samma riktning som bilen. lol

alminjo SLK
2 december 2007 · 610 Inlägg

sätt dig på en sporthoj o försök hålla hastigheterna!! säg sen om du lyckas smile

Streammen Kalaskillen
2 december 2007 · 246 Inlägg

alminjo skrev:
sätt dig på en sporthoj o försök hålla hastigheterna!! säg sen om du lyckas smile

Haha så rätt!
Vi alla har olika syn på saker och ting. Men visst, de finns folk som absolut inte ska ha en sporthoj, och andra använder en sporthoj som en ren gud.

Men jag stör mig mera på glidertanter i en saab 93 som alltid ska ligga 10-20 under gällande hastighet och återfallsknuttar på en "BMW 750 halv-offroad-super-duper-mega-cykel" som tror de helt plötsligt äger sverigesvägar och kör om på de mest idiotiska ställerna. DÅ kan jag säga att de som verkligen kan åka en sporthoj är en "säkerhet" i trafiken.

Varför ska man alltid behöva hålla 5-56burken rakt för att något ska komma!!? CRC uppfinn något bättre!
jonesono Personal- och beteendevetare
2 december 2007 · 1 082 Inlägg

Masterworks skrev:

_Wallis_ skrev:
Vet att det är totalidiotiskt.
Men det är en adrenalin kick som du aldrig kommer att få uppleva om du inte gör det.
När ma ligger på gränsen mellan liv & död. En känsla som jag inte kan beskriva för dig
det är något man får uppleva själv. Helt underbart!

Kalla mig idiot eller vad du vill. Jag kan ta det och jag kan stå för det.

Problemet är väll att du ligger på gränsen med andras liv oxå,
prova på någon annan adrenalin kickande syssla innan det är försent för någon annan!

Det är den där lilla detaljen som dessa människor inte förstår och kan sätta sig in i.
Bungyjump utan lina kan funka...

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
jonesono Personal- och beteendevetare
2 december 2007 · 1 082 Inlägg

_Wallis_ skrev:
jag kan ochså till lägga som den jag är.
Att jag räds inte för döden, inte nu inte i mån, Spelar ingen roll när det händer för det kommer hända i vilket fall, och skulle jag dö bakom ratten eller styret under en av er såkallad Vansinnes färd så skulle jag dö lycklig iafa!

Härlig inställning.. dra inte in alltför många andra i ditt "spel" bara... och försök undvika att ha sönder vajerräcken osv.. eftersom vägverket måste ut och laga dessa.
För inte vill vi väl att "våra skattepengar" går till sådant?
Nej, vi sätter oss vid datorn och klagar över "alla soffliggare" istället..

Litterarum radices amarae, fructus dulces.
_Wallis_
2 december 2007 · 4 506 Inlägg

jonesono skrev:

_Wallis_ skrev:
jag kan ochså till lägga som den jag är.
Att jag räds inte för döden, inte nu inte i mån, Spelar ingen roll när det händer för det kommer hända i vilket fall, och skulle jag dö bakom ratten eller styret under en av er såkallad Vansinnes färd så skulle jag dö lycklig iafa!

Härlig inställning.. dra inte in alltför många andra i ditt "spel" bara... och försök undvika att ha sönder vajerräcken osv.. eftersom vägverket måste ut och laga dessa.
För inte vill vi väl att "våra skattepengar" går till sådant?
Nej, vi sätter oss vid datorn och klagar över "alla soffliggare" istället..

Ska lägga en tanke på vaierräcken wink haha?!

Kan du andas kan du dö.
Co_DriverBoy Filmmakare
2 december 2007 · 175 Inlägg

Finns dem som talar om att döden är inget dem räds för. Men det är inte enbart döden som väntar om man nu skulle krascha med en en hoj, eller bil för den delen.

Finns ett ord som kallas "handikappad". Hur skulle det kännas om du vaknade upp efter ett krock pch du får reda på att du aldrig kommer gå igen eller för den delen kunna andas själv. Du kommer förbli en person som för resten av sitt liv är beroende av andra för att du skall kunna leva ett "normalt" liv.

Skulle man då fortfarande kunna se tillbaka och tänka att det ändå var värt riskerna att köra som en dåre bara för att få en stunds adrenalin rusch för att sedan leva sitt liv sittandes i rullstol med respirator ??

Bara en tanke............

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

Co_DriverBoy skrev:
Finns dem som talar om att döden är inget dem räds för. Men det är inte enbart döden som väntar om man nu skulle krascha med en en hoj, eller bil för den delen.

Finns ett ord som kallas "handikappad". Hur skulle det kännas om du vaknade upp efter ett krock pch du får reda på att du aldrig kommer gå igen eller för den delen kunna andas själv. Du kommer förbli en person som för resten av sitt liv är beroende av andra för att du skall kunna leva ett "normalt" liv.

Skulle man då fortfarande kunna se tillbaka och tänka att det ändå var värt riskerna att köra som en dåre bara för att få en stunds adrenalin rusch för att sedan leva sitt liv sittandes i rullstol med respirator ??

Bara en tanke............

då kan man ju avsluta "skiten" på egenhand elle be nån annan göra de åt en..  man göra sina val här i livet då får man stå sitt "kast"...

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Co_DriverBoy Filmmakare
2 december 2007 · 175 Inlägg

evilaudio skrev:

Masterworks skrev:

evilaudio skrev:

ALLA dör... frågan e bara NÄR??


livet e farligt,dödligheten e 100%....

Såå sant, vore bara synd om nått barn dör i förtid pga.
någon finnig idiot på en för stor hoj leker!

hur många barn i sverige har blivit påkörda av en hoj??


ofta e de ju singelolyckor me hojar å så "får man skylla sig själv" i mina ögon..

Måste någon dö först menar du innan folk ska fatta hur man ska göra i trafiken ??

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!
Volkswagen Jetta "Die weize scheize" (1990)
_Wallis_
2 december 2007 · 4 506 Inlägg

Säger som EvilAudio, Då skulle jag rycka kontakten, Eller ta hissen å rulla mig ut från ett tak, Om jag skulle få ngt alvarligare handicap alltså. Inge mer med det.

Kan du andas kan du dö.
evilaudio
2 december 2007 · 16 195 Inlägg

måste har ja aldrig sagt..

folk som kör som "dårar" e lika farliga som gamla kärringar å gubbar som knappt kan se elle gå..

"siffran på den runda skylten e inget ja brytt mig så mycke om"

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Beeenny
18 mars 2008 · 982 Inlägg

hoj äger

FireTraXX DFFL
18 mars 2008 · 9 020 Inlägg

Beeenny skrev:
hoj äger

Utbildning äger!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blacken
19 mars 2008 ·

jonesono skrev:

Masterworks skrev:

_Wallis_ skrev:
Vet att det är totalidiotiskt.
Men det är en adrenalin kick som du aldrig kommer att få uppleva om du inte gör det.
När ma ligger på gränsen mellan liv & död. En känsla som jag inte kan beskriva för dig
det är något man får uppleva själv. Helt underbart!

Kalla mig idiot eller vad du vill. Jag kan ta det och jag kan stå för det.

Problemet är väll att du ligger på gränsen med andras liv oxå,
prova på någon annan adrenalin kickande syssla innan det är försent för någon annan!

Det är den där lilla detaljen som dessa människor inte förstår och kan sätta sig in i.
Bungyjump utan lina kan funka...

Kan hålla med dig till en viss punkt. man kan bli "ganska" så "irriterad på en del s:k "sporthojsåkare". Men Jag rekommenderar att du prövar en lagom vass sporthoj så får du se hur snabbt självbevarelseinstinktmekanismen reduceras, med ett stort flin på läpparna. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang