OS-guldet i hockey till Finland?

Scratch
2 mars 2006 · 719 Inlägg

Tycker inte det är ett regel brott. Hela OS var avslutat och då bör väl OS sponsorerna inte gälla längre. Om det inte står i kontrakt vid eventuellt firande hemma ska OS sponsorerna va på tröjorna.

Kan säga att jag skulle vara lika stolt över guldet även om dom blev diskade då det inte har något med själva spelen att göra.

Okey om det var något som hade påverkat ett resultat i en match tex doping osv. Sen verkar det konstigt att kunna bli diskad för något som inte på verkar spelet känns som det ska vara böter eller något för ett sånt regelbrott.

live free, die young.
Phaetoon
2 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Jag tycker att man kan resonera så att OS var över när dom festade loss.
Det står tydligen inte någonting om i avtalen om när OS är över, SOK tyckte tydligen att det gällde fram tills OS-byn stänger någon gång i mars...
Men OS är väl inte över förrän den olympiska elden slocknar, om den nu gör det...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MB_Tommy
2 mars 2006 · 1 Inlägg

låt tre kronor behålla guldet... känns inte bra att få et guld som man inte vunnit..   även om jag anser att finland förtjenade guldet tongue

Phaetoon
2 mars 2006 · 8 156 Inlägg

Sen så gäller det här även damkronorna. sad
Antar att dom ska granska Curling-damerna också, eftersom dom gjorde en video med Hammerfall, vilket kan ses som otillåten reklam för detta band...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Holme
2 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Blev det inte klart nu att dom får behålla guldet, och att det inte blir mer strul om det..? Tycker jag läste nå sånt.

daniel_k3 Bilförsäljare
2 mars 2006 · 51 Inlägg

sverige tog sitt guld, finnland fick ett silver, oavsett vem som håller i medaljerna så kommer vi minnas hur sudden och foppa ledde oss till seger i osfinalen i ishocky 2006! tycker det är lite fjantigt att ens nämna att vi MÖJLIGEN (högst osannolikt) skulle bli av med guldet, men det är väll sånna saker vi har kvällspressen till, själv brukar jag läsa expressen, aftonbladet, kvällsposten på toaletten, skit ska med skit fördrivas,

tack för mig / godnatt!

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero
Honda S2000 (2003)
Delerium Carpenter
3 mars 2006 · 310 Inlägg

Så bereoende på vem som sponsrade vem genom OS ska ge vem guldet?
ett os guld är en prestation som ingen kan ta ifrån en oavsett guld silver eller brons
hade jag vart finsk hade jag vägrat ta emot guldet då det inte hade fallit mig i smaken att "få" ett guld. Tänk på det här OS är slut det finns inget att skriva om (Förutom fågelsjukan) klart medierna ska fixa rubriker så ni dumma svenskar skall köpa ett lösnummer. Sen hur mycket som stämmer eller vad som är fel, kan vi diskutera senare. Men det är precis som fågel görat nu det har funnits i över 10 år har nån av oss brytt oss? näää smile dom hitta bara en död pippi smile

"Det gör ingenting, du är säkert jätte bra på andra saker!" =)
Dea_vr6
3 mars 2006 · 22 Inlägg

Jag är finne men jag tycker att det är fel om sverige skulle bli av med guldet på ett så underligt sätt

Senast redigerat av Dea_vr6 (3 mars 2006)

Volvo V70 (1998)
tecman
3 mars 2006 · 1 741 Inlägg

calibra_nox skrev:

jiMz skrev:
Men inte tror jag att Finland eller Nåt lag skulle sjunka så lågt att "ta emot guldet" o fira de.. dom kanske blir tvingade att ta de men ja tror knappast dom känner nån lycka för de tongue

Det är det jag menar neutral Vill vi egentligen få guldet på det sättet? OM det nu går så långt att Tre Kronor blir diskade? tongue

hehe vi har ändå så många så ni kan få ett :-P för finland hade väl inget? som dom lyckats ta på riktigt sätt tongue hehe

nää men seriöst så tycker jag att det är lite fel att bara för dom har en liten fest och inte sponsorerna fick vara med och ta en sup eller 2 så ska vi tappa guldet..  låter ju jävligt fel!

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.
StiFf Wankel
3 mars 2006 · 1 080 Inlägg

Stiff45 skrev:
EDIT: Vilken ripoff jag gjorde på "StiFf".
Det var inte alls meningen big_smile.

hehe jag la märkte till det tongue
ingen fara wink

MDS Västerås
Holme
3 mars 2006 · 1 417 Inlägg

Det är ju sjukt egentligen, att pengarna ska styra vem som vinner eller inte.

"Vi betalar många pengar till ert lag, gör ni inte som vi vill, då kan ni inte vinna. För vi är rika och kan bestämma vem som får guld, vem som inte får, och vem som får julklappar eller inte."

Lite så verkar det vara.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang