3519
Sök

ssss

5 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#1
bbbb
Senast redigerat av Bengtsson_45 (25 januari 2011)

8 156 Inlägg
19 mars 2008
#2
Man blir ju lite avundsjuk. Men varför kondensatorer? Det känns lite onödigt om du har ett bra batteri och en bra generator.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 045 Inlägg
19 mars 2008
#3
satsa hellre på ett till batteri, en kondning,
annars ser det trevligt ut,
kanske ett till framssytem hade varit fint för att möta upp, dock måste du ju bygga om mer och de kanske du itne vill,


5 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#4
Ok först av allt tack  för svaren. då skippar jag kondensatorerna  å kör med 2  Running bull 95Ah batterier
ist.  och dubbla framsystem. 2 DLS Ultimate Nobelium 6.2 kitt med ett DLS Ultimate A4
slutsteg borde väll kunna svara upp rätt bra mot basen och klara lite volym utan att tappa så mycket ljudkvalitet?
                                                                                                                                     

Angånde basen  (Orion hcca 12.2) så undrar jag över om någon vet av någon mått/ritning till en passande låda (portad).


Måste jag göra dörrsidornas  "högtalar paneler"   eller finns det några färdiga man kan skruva/limma fast  å sen bara klä ?.    (Tänkte ha 2 middar i varje dörr  och diskanterna i stolparna och instrumentpanelen) tänkte dämpa dörrarna  med dynamat.

Hur tror ni ljudet/basen blir med tanke på hur nära och öppet lådan kommer vara lyssnaren?

ursäkta om jag skriver konstigt/slarvigt men har suttit uppe hela natten med feber så är lite snurrig Mvh.
Senast redigerat av Bengtsson_45 (19 mars 2008)

5 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#5
UPP!!roll

5 852 Inlägg
19 mars 2008
#6
Din idé är inte helt tokig ang. dörrarna dock får du såga lite och sen modifiera för att köra dubbla middar i dörren.

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

8 156 Inlägg
19 mars 2008
#7
Har du den fullständiga specen över Orion hcca 12.2 så finns det säkert någon här som kan hjälpa dig.
Jag har lite dåligt med tid just nu och sitter vid fel dator.

Ett bra alternativ till att köra dubbla diskanter på varje sida vore att satsa på ett mellanregister + diskant.
Dvs mellanregister i brädan (3.5"?) och så diskanterna på a-stolparna.
Tycker att det låter ganska så bra.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

8 156 Inlägg
19 mars 2008
#8
Kan tipsa om att http://www.nardik.se/ har bra pris på HU:n som du har tittat på.
Ett väldigt bra väl enligt mig.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

5 Inlägg
19 mars 2008
Trådstartare
#9
Ok ska ta fram spec på basen..   tack för tipset med HU´n där spara man över en lax cool. bra ide,    ska kika efter nå bra högtalare runt 4 tumm  så kör jag med  två  6,5"   en 3-4"  och en diskant per sida
Senast redigerat av Bengtsson_45 (19 mars 2008)


Sök