6410
Sök

framljusproblem saab 9-5??

32 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Hej!
Har ganska stora problem med mina framlyktor på bilen..

Började med att mina helljus sluta fungera, hittade inte vart felet kunde vara.
Sedan började halvljusen krångla, som om det skulle vara glapp någon stans.
För om jag har själva vridgrejen i bilen längst till vänster som den brukar (kommer inte på namnet men den som har tre lägen som man byter lampalternativ på) så kan den ibland funka, och det är hela instrumentpanelen slocknar också. vrider jag grejen längst till höger fungerar halvljusen...
Tror ni det är något glapp eller kanske den stora reläboxen?? har testat reläboxarna för hel och halvljus men dom funka. just ja, bytte själva vrid grejen i bilen mot min mors o far o då fungera den bättre i början sen samma sak... när jag försöker slå på helljuset så klickar det bara till i säkringsutrymmet i motorutrymmet.

SNÄLLA HJÄLP!!

förlåt för en dålig beskrivning men hoppas någon kan hjälpa mig endå...

1 892 Inlägg
20 mars 2008
Tjenare, kika på det oranga reläet i reläboxen under huven. det sägs att det brukar vara fel på den på en del 9-5or,    brukar vara sprickor i lödningen,  kika lite på den och om du har möjlighet, låna ett sådant relä och testa om det blir nån skillnad,

32 Inlägg
20 mars 2008
Trådstartare
Hej!! Tack för svart, jo jag har haft dom aningarna, tänkte testa farsans sist jag träffa dom men då funka det 
hyfsat just då så jag sket i det. är det bara 9-5orna som har just den modellen eller är det även tex. 9-3ss??
Går det att öppna den på något sett o se om det är den som felar? inge lust att köpa nytt om det inte är den, dom va ju inte lika billig som dom svarta reläena direkt..

Sök