6008
Sök

trimmad b20 med turbo, hur gör jag?

Bajsapa
316 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
vad måste jag göra för att det ska funka, måste det vara någon speciell turbo. ? jag kan inget sånt här så det vore kul om någon som visste hjälpte mig.

218 Inlägg
22 mars 2008
Vad har du tänkt förgasar turbo eller insprut? kolla denna länk så borda du få några svar tongue

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=15213

EDIT: Bläddra fram några sidor så kommer att hitta det du söker smile

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph … p;start=90
Senast redigerat av Gozze (22 mars 2008)

Bajsapa
316 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
min borrade b20 med dubbla 45or och kg 6 kam, stag 2 topp, och lite annat skit. så förgasar turbo.

645 Inlägg
22 mars 2008
Du måste trycktäta förgasarna (finns väl sats att köpa eller så får du köpa förgasare för turbo bruk), göra tryckbox till förgasarna, svetsa eget grenrör sen vilken turbo du ska ha beror väl på hur mycket effekt du ska ha. intercooler och sen göra egna tryckrör (går att köra utan IC med men).
Du bör nog sänka kompressionen lite också antingen genom att gräva lite i förbränningsrummen / svarva kolvar eller dubbla topplockspackningar men det sistnämnda är väl inget att rekomdera om du siktar på lite högre effekter.
Sen gäller det att bestycka gasarna rätt, inte det lättaste men finns väl hjälp att få...
Läs runt på sävarturbo.se , finns många b20turbo byggen där att lära ifrån.

//Marcus Saari

Bajsapa
316 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
zajja skrev:
Du måste trycktäta förgasarna (finns väl sats att köpa eller så får du köpa förgasare för turbo bruk), göra tryckbox till förgasarna, svetsa eget grenrör sen vilken turbo du ska ha beror väl på hur mycket effekt du ska ha. intercooler och sen göra egna tryckrör (går att köra utan IC med men).
Du bör nog sänka kompressionen lite också antingen genom att gräva lite i förbränningsrummen / svarva kolvar eller dubbla topplockspackningar men det sistnämnda är väl inget att rekomdera om du siktar på lite högre effekter.
Sen gäller det att bestycka gasarna rätt, inte det lättaste men finns väl hjälp att få...
Läs runt på sävarturbo.se , finns många b20turbo byggen där att lära ifrån.

tack så mkt j ojag ska läsa där big_smile

Sök