Högnivå till Lågnivå

330beamer
21 mars 2008 · 78 Inlägg

Skaffade en hög till lågnivåomvandlare modell 4 sladdar i ena änden och rca i andra. Tog de två röda för sig och de svarta för sig. Tvinnade ihop och satte kabelsko. Anslöt till ena bakhögtalaren men inget händer. Nada. Tips?

henke_99 Offroad Racing
21 mars 2008 · 3 122 Inlägg

förstår inte riktigt, ska du omvandla från hög till lågnivå eller från låg till högnivå? får lite uppfattningen av att du försöker driva en högtalare direkt med lågnivåkabeln

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
330beamer
21 mars 2008 · 78 Inlägg

Ska omvandla högnivå(Från bakhögtalaren) till lågnivå för att få signal till steget.

henke_99 Offroad Racing
21 mars 2008 · 3 122 Inlägg

borde ju inte ha nåt o göra med att du har kopplat ihop höger o vänster i omvandlaren. ska ju inte den veta... har faktiskt inga tips då. när ja inte vet vad du har för grejer. säker på att steg o sånt funkar? så inte omvandlaren får skulden för nåt...

Den som spar han har, fast inte lika roligt...
GMC Suburban 2500 "6.5l Turbodiesel" (1995)
Chevrolet Blazer "Real Fullsize" (1988)
Lardi SQ
21 mars 2008 · 1 343 Inlägg

man anväder juh precis som du säger en omvandlare om man inte har en stereo med lågnivå utgångar.. då, kollat så de är rätt kopplat? utöver detta så ska de juh bara vara högrtalarkablar som ska kopplas in till slutsteget sen ska de nog funka..?

Ljudnörd!
Majzzen
21 mars 2008 · 177 Inlägg

Har för mig att du ska använda en Left signal och en Right, asså bägge högtlarna bak, röd svart från en, röd svart från en. För så hade du inte gjort eller? om jag förstog rätt. Hade ett steg med högnivå in, då skulle man ha plus den bägge ocg en gemensam jord. Vet inte om detta kan vara problemet men, kanske!!

OKOK, inte röd svart från bilen då, utan plus och minus från varje höglalare bak.

Senast redigerat av Majzzen (21 mars 2008)

330beamer
21 mars 2008 · 78 Inlägg

Har flyttat steget från en annan bil och där funkade det. Om en kanal är "bränd" går säkringen på steget eller "power" kan lysa ändå? Ska fixa en voltmätare och kolla om jag får ut nåt på kanalerna.

330beamer
21 mars 2008 · 78 Inlägg

Majzzen skrev:
Har för mig att du ska använda en Left signal och en Right, asså bägge högtlarna bak, röd svart från en, röd svart från en. För så hade du inte gjort eller? om jag förstog rätt. Hade ett steg med högnivå in, då skulle man ha plus den bägge ocg en gemensam jord. Vet inte om detta kan vara problemet men, kanske!!

OKOK, inte röd svart från bilen då, utan plus och minus från varje höglalare bak.

Förra ägaren har haft ett steg. Sitter en skarvning vid höger bak. Bara att koppla in kabelskor. Att använda båda högtalarna är mest för att jämna ut belastningen.

Senast redigerat av 330beamer (21 mars 2008)

Hildh
22 mars 2008 · 124 Inlägg

jag  har en "omvandlare" på min saab och det fungerar hur bra som hälst. Köpt på biltema men jag använde bara själva  sladdarna då det i biltemas hänger med en stor kontakt.

jag satte den ena lågnivå kabeln på höger bakhögtalare (+) och de andra på vänster bakhögtalare (+). och sen är det bara att plugga in dom i slutsteget och köra.

Svårare än så ska det inte vara. 

Dvs du ska inte ha med någon jord kabel att göra.

Vill du ha bild så skicka ett pm till mig med din msn om du har en. ( kopplings-schema bild)

Senast redigerat av Pickisen (22 mars 2008)

BMW 540IA (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang