2970
Sök

sliten förgasarnål, hur märks det? (pierburg 175 cd)

47 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
vilka symtom kan en sliten förgasarnål ge? vilka detaljer bör man byta när man renoverar förgasaren?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
22 mars 2008
hög soppa förbrukning å mebran är bra å byta åsså smile

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

3 650 Inlägg
22 mars 2008
Ev. flottören, packningar ska såklart också bytas..sen vet jag inte om det finns sådana o ringar (gummiringat)

21 761 Inlägg
22 mars 2008
Tex hög CO-halt kan det bli när nålen är sliten, finns andra symptom också men det kommer jag inte på just nu. Munstycket bör bytas samtidigt som nålen, spjällaxeln och spjällaxelbussningarna kan vara slitna så att det tjuvdrar luft vid axeln.

Membranet skadar aldrig att kolla upp, det är så pass billigt att man lika gärna kan byta ut det. Nålventilen kan också vara sliten och behöva bytas ut. Packningarna torkar ut och går dessutom ofta sönder när man plockar isär förgasaren, byt ut dem också.

Det blev ju nästan allting som behövde bytas ut wink.
Senast redigerat av Drönirettab (22 mars 2008)

47 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
det är inte så att bilen kan bli svag och ryckig???

245 Inlägg
22 mars 2008
intenuigen skrev:

jo

BMW 540 e39 -97
940Turbo -91 brukis *såld* BMW 318is e36 -92*såld*
240GLT -83 projekt *skrotad* 240DL -85 möjligt tidsfördriv *skrotad*
LEG. åkafrånpolisåcykla6månder *genomförde kursen med bravur*

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 mars 2008
intenuigen skrev:

inte pga sliten nål.. isåfall skulle ja tippa på membranet (om de är nåt med förgasaren vill säga)

Jag fick lov att byta nål å munstycke på 745an.. de gick inte ställa ner CO-halten, när man ställer ner CO-halten så är de munstycket man flyttar uppåt mot nålen så de blir tätare så de inte kommer igenom lika mkt bensin.
När CO-skruven är inskruvad i bott ska inte bilen gå om nål å munstycke är i bra skick.

Har för mig att både nål å munstycke kostade 800 tillsammans på Helmia.. dyrt!

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

47 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
membanet är nytt. bilen (745 automat) går asdåligt just runt 90km/h. blir svag och saktar nästan in fast man har gaspedalen stilla.

Jajjemen!
1 512 Inlägg
22 mars 2008
intenuigen skrev:
membanet är nytt. bilen (745 automat) går asdåligt just runt 90km/h. blir svag och saktar nästan in fast man har gaspedalen stilla.

De är iaf inte förgasarnålen.. Skick på tänddelar?

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

47 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Det bör inte vara något fel på dem. De byttes ut ganska nyligen o bilen hade samma problem med de gamla tänddelarna.

21 761 Inlägg
22 mars 2008
Hade liknande symptom på en 240-77 med B21 och Stromberg, fick aldrig till det tyvärr.

Men om förgasaren på din bil inte är renoverad sedan bilen var ny så behövs säkert nya delar ändå tror jag. Nålen kan du förresten kolla genom att dra med tumme+pekfinger utefter nålen, det ska inte finnas någon "midja" eller ojämnhet utan det ska kännas helt slätt. Munstycket ska ha helt runt hål, får inte vara det minsta ovalt.

47 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Låter lovande... Tilläggas kan väl oxå att det är när bilen lägger i högsta växeln som svagheten o ryckigheten börjar. Problemet ligger främst vid 80-100 km/h, kör man snabbare avtar ryckigheten.

Sök