3540
Sök

ABS-plast och glasfiber.

20 Inlägg
8 november 2007
Trådstartare
Jag har lite funderingar kring att bygga en ny front. Baserad på en originalfront med en "stylingfront" som nederdel.
Den jag har byggt idag är av ABS och glasfiber. Den håller bra men är ganska tung.
Det jag tänker göra är att skarva ihop min original front och glasfiberunderdelen.
Dessa kommer troligast att nitas ihop. Hur gör jag sen för att inte skarven ska spricka mellan de 2 materialen. Glasfiberspackel? Funkar det?Det är en diff på ungefär 2mm som ska täckas.
Tips och råd från er som har koll mottages tacksamt!!!

Mvh Fredrik & Sandra

16 197 Inlägg
9 november 2007
glasfiberspackel kommer spricka..  de enda som kan funka är 3M´s s.k "svartlim".. kan dock sjunka om du ska lacka den i ugn.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

20 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
evilaudio skrev:
glasfiberspackel kommer spricka..  de enda som kan funka är 3M´s s.k "svartlim".. kan dock sjunka om du ska lacka den i ugn.

Jag har inte stenkoll på hur det kommer att göras men jag gissar att den kommer att köras i ugn...
Bittert... Det finns ju inga glasfiberfrontar att bygga på heller till bilen "standard"
Tack för tipset i alla fall!!!

Mvh Fredrik & Sandra

196 Inlägg
23 mars 2008
evilaudio skrev:

ok men vart kan man köpa det limmet da ??

Sök