5411
Sök

Antispinn och missljud?

8 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Har en -98 v70 GLT, bara ägt den i någon veckan. Tidigare när jag gasat på så hjulen börjat spinna så har antispinnet inte gett ifrån sig något ljud alls, men idag så rasslar det till vänster fram, ljudet försvinner dock helt när jag kopplar från (tracks off) antispinnet.

Då jag inte haft det rasslande ljudet tidigare så kan jag bara utgå från att det hänt något med mitt antispinn, någon kunnig som tror sig veta vad felet kan vara?

sad

97 Inlägg
23 mars 2008
ne jag tror den funkar , min antispinn har alltid låtit lite konstigt, men den funkar fint

1 174 Inlägg
23 mars 2008
Antispin ska låta lite om? det gör den på våra 2 bilar iaf!

8 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
jo sökte lite och hittade att andra hade ett rasslande ljud från antispinnet, dock så uppstod mitt idag samt att andra bekanta jag har med samma bilar inte har samma "missljud".

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
23 mars 2008
har problem jag med..det knorrar om jag gasar när det är halt..sen så börjar tracs lampan att lysa och går inte att få å den..vad kan felet vara

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

8 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
klipp inte trådar.

Besserwisser
263 Inlägg
23 mars 2008
Det är precis som det ska vara. I låga hastigheter och antispinn är aktiv (är den gör sitt jobb) ger den ifrån sig ett "skorrande" ljud. Ljudet kan jämföras med hur det låter när ABS:en arbetar vid hjulsläpp.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
23 mars 2008
Min lampa blinkar när det råkar spinna och det låter yttterst lite. Inget fel där. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

8 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Ok, verkar vara i sin ordning då, skönt. Men att det just börjat låta så först idag förblir då ett mysterium.

tack för hjälpen gott folk, kommer nu kunna somna ikväll.   big_smile

Sök