6822
Sök

Arbetsinterjuver, dilemma!

schtek
478 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Just nu går jag som anställd på en persiennfabrik, packar och hanterar ordrar typ..
Solskydd är inte min stora passion, men pengar är pengar dock. Jag har endå krav på trivsel såklart..
Jag hade kunnat gå kvar om det var bra stämmning på stället, men cheferna är snåla och riktiga humörsmänniskor, ibland är dem schyssta, ananrs får man hur mycket skit som helst för att man parkerat fel...snåla och giriga är dem också, är påjobbet 10 timmar om dagen 5 dagar i veckan, pissiga arbetstider alltså.

Personalen är helt okej, men ingen delar något av mina intressen, så det är inge kul att umgås med dem..
Så jag har sökt en deljobb, och fått två arbetsinterjuver inbokade..

Den ena är säsongs relaterat som däckbytare och sådär nu inöfr sommaren, en tillsvidare anställning alltså.
Dit ska jag nästa vecka på interjuv. (Allt är bättre än det jag har nu)

Och den andra interjuvn är på en välkänd rekonderfirma som bliförädlingstekniker, det jobbet skulle betyda mycket och vara guld värt för mig, vill verkligen ha det. Men (ett ganska stort men) de har jag bestämmt tid med vecka 15, 11 april. Det är ganska lång tid emellan dem båda interjuverna.

Så, hur kan man lösa det? om jag avslår mötet nu nästa vecka till fördel för det vecka 15, och INTE får jobbet som bliförädlingstekniker då har jag ju torskat båda tjänsterna..

Men om jag går på interjuvn nu i veckan och får det jobbet, då kan jag ju inte jobba där i 2-3 veckor för att sedan sluta och börja på det andra om jag får det.

Hoppas ni förstår vad mitt dilemma är.. Går hellre utan jobb nu än att gå kvar på det jag har nu..
tacksam för tips och erfarenheter m.m.!!!
/Kristoffer

*BECE**
334 Inlägg
23 mars 2008
Den ena är säsongs relaterat som däckbytare och sådär nu inöfr sommaren, en tillsvidare anställning alltså.
Dit ska jag nästa vecka på interjuv. (Allt är bättre än det jag har nu)

Du skriver att de e säsongsrelaterat men ändå att de är en tillsvidareanställning? Är de säsongsjobb eller en tillsvidareanställning?smile

schtek
478 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
haha jag skrev direkt från huvudet, det är tillsvidare=)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
23 mars 2008
om du nu inte får jobbet hoppas jag verkligen inte att du plockar ut bidrag för att du inte har ett jobb!

schtek
478 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
NF skrev:
om du kan ska du ju satsa på det jobbet senare jobbet/de du ville.

Joo, om jag väljer det och struntar i det jag ska på nu i veckan.. men om jag inte får det där då.. då står jag där tomhänt..

schtek
478 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
sir_daniel skrev:
om du nu inte får jobbet hoppas jag verkligen inte att du plockar ut bidrag för att du inte har ett jobb!

Jag är helsvensk, oroa dig inte.

Sök