Pris på motivlackering? motorhuv?

Dodde
22 mars 2008 · 25 Inlägg

Hej

Det är så att jag nyligen börjat med airbrush, har målat 5-6 motiv tidigare och nu frågade en kompis mig om jag inte kunde måla hans motor huv? Men vad ska man ta betalt?

Jag har provat på en gammal skräp huv först med samma motiv.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … 038#288038


Vad skulle ni kunna tänka er betala för en sådan här motivlackering gjord av en hobby målare?

500? 1000? 1500?

___________________
Att åka brett...
känns juh så jävla rätt! :D
juliet
22 mars 2008 · 118 Inlägg

ta betalt för färgen bara om det är en kompis! så får du ju öva lite! tycker jag!

Rock´N Roll
TLO
22 mars 2008 · 1 062 Inlägg

Håller med.

De etablerade proffsen tar säkert lätt 5000 eller mer för att motivlacka en huv då det är stor yta och rätt krävande att få det bra.

"You Go, we go!"
S4_Sterling
22 mars 2008 · 158 Inlägg

tjabba, ja håller oxå på med motivlackering, gör som du tycker.. ta antingen betalt bara för färgen eller så tar du lite mer, ja kollade på motorhuven du gjort, o den ser ruskigt bra ut så ta de pris som rättar sig efter färgen o svårighetsgraden mvh

empe
22 mars 2008 · 230 Inlägg

Ta betalt för färgen, plus några kronor för varje timme du jobbar så tjänar du ju lite på det smile

Second place is the first loser
Smajly
23 mars 2008 · 3 059 Inlägg

Ja som dom flesta säger.. ta betalt för färgen.. men å andra sidan är färgen inte särskilt dyr o det går inga stora mängder.. Lägg på ett par hundringar extra så du kan köpa på dig nya + lite flera färger..
Jag brukar ta betalt så att jag kan köpa en ny flaska färg för varje påbörjad färg. Även om jag bara använder 5 droppar från en färg tar jag betalt så jag kan köpa en ny flaska av just den färgen och lägger på så man kan köpa på sig 3-4 andra färger också.

Alltid bra att lacka till många kompisar.. så kommer det synas lite här o var och sen börjar jobben trilla in. Då gäller det att ha massa färg hemma.
Är det kompis till kompis som ska ha nått så sätt ett pris på minimun 500:-

Senast redigerat av Smajly (23 mars 2008)

Dodde
23 mars 2008 · 25 Inlägg

Okej, Jag kommer nog bara ta betalt för färgen smile Man får se det som lite reklam och att man får öva lite.

___________________
Att åka brett...
känns juh så jävla rätt! :D
Tigertoffel
23 mars 2008 · 43 Inlägg

Ta betalt efter hur bra du är börja jätte billigt och höj eftersom du får mer jobb och mer kunskap men kompisar ska tillviss del vara gratis han kan säkert hjälpa dig med nått annat nångång.

Audi A4 (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang