4330
Sök

Ögonlocklackering, blir så jäkla trött.

281 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Fan vad trött jag blir. mad
Har lackerat mina ögonlock till min Mazda, men inte fan blev det samma nyans på dom som på resten av bilen.
Jag fick hjälp av en kille som jobbar på OKQ8 att ta fram rätt färg som jag skulle ha, men jag ser ju nu på resultatet att det inte är samma, jag körde även med plastprimer innan.
Har även hört ifrån flera personer att röd färg är en väldig svår färg att få samma nyans på som resten av bilen stämmer det?
Hur får jag tag i RÄTT färg som jag ska ha???

/ Viggen

Varför flyga med SAS, när du
kan åka med Viggen !

638 Inlägg
24 mars 2008
de är kanske rätt färg men färgen på bilen är blekt ? gå till en lakerare istället.

Licking pussy is like playing with the Mafia - one wrong move and you're in deep shit

281 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Ok, ska göra det.
Men får man det rätt då?

kan åka med Viggen !

Drifttekniker VA
580 Inlägg
24 mars 2008
Ska du köpa färg gör det hos din mazda återförsäljare istället. Färgerna från kopior stämmer mycket sällan. Så fick jag göra, köpte hos min volvo återförsäljare istället (hade en röd v40 då) och då vart färgen perfekt.
Senast redigerat av Lalla78 (24 mars 2008)

281 Inlägg
24 mars 2008
Trådstartare
Lalla78 skrev:
Ska du köpa färg gör det hos din mazda återförsäljare istället. Färgerna från kopior stämmer mycket sällan. Så fick jag göra, köpte hos min volvo återförsäljare istället (hade en röd v40 då) och då vart färgen perfekt.

Fan jag måste vara helt blåst i skallen, jag har inte ens tänkt den tanken:rolleyes:
Tack för info:n smile

kan åka med Viggen !

Mr.RoadRage
428 Inlägg
24 mars 2008
I varje bil kulör så finns det säkert 5-10 olika nyanser, sen spelar en massa faktorer in, solblekt bil, ja den kan vara blekt trotts att bilen blänker, ditec behandlad, sen blir det aldrig exakt samma nyans på plåt och plast, gå in och kolla på en ny bil, aldrig exakt!

Men en målare (lackerare) kan garanterat ta fram den närmaste färgen till dig, men exakt blir det nog tyvärr aldrig, jag jobbar själv som plåtslagare, och när vi skulle måla vingen på min vita v70, stod jag och valde mellan två nyanser länge, och vi valde nog till slut rätt, men 100% samma färg blev det inte, men det är nått jag visste innan, men det blev f'n 99% likt!

Min vita v70, färgkod 189 hade vi 9 olika nyanser på...... och ändå........

Mangeman a.k.a Mr.Roadrage.

Sök