Hejsan tänkte höra lite om dem för jag är mycket intresserad av att köpa en om några år.
Ungefär hur mycket soppa drar en 850 t5 som är chippad ?
Är det mer underhållnings jobb, såsom byta olja,stift,filter osv oftare?
Och till sist, igentligen vill jag ha en 240 eller 740 med t5 motor pga bakhjulsdriften men det känns som det är för komplicerat för mig att göra ett sånt motorbyte. Hur är det igentligen med framhjulsdrivet på vintern? Kan ju inte vara lika kul att sladda runt med.
Bra fråga, allt från 0.8 till 4-5 liter milen skulle ja tippa på, serviceintervallen är på 1000 mil oftast förutom de krävs inte så mkt, sen så äre värdelöst på vintern, därför ja sålde min idag och ska köpa fyrhjulsdrivet nu
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Bra fråga, allt från 0.8 till 4-5 liter milen skulle ja tippa på, serviceintervallen är på 1000 mil oftast förutom de krävs inte så mkt, sen så äre värdelöst på vintern, därför ja sålde min idag och ska köpa fyrhjulsdrivet nu
Okej, 5 l /milen låter ju lite extremt. Det är nog bättre att ha en annan racing bil på vintern att sladda runt med.
Hejsan tänkte höra lite om dem för jag är mycket intresserad av att köpa en om några år.
Och till sist, igentligen vill jag ha en 240 eller 740 med t5 motor pga bakhjulsdriften men det känns som det är för komplicerat för mig att göra ett sånt motorbyte. Hur är det igentligen med framhjulsdrivet på vintern? Kan ju inte vara lika kul att sladda runt med.
Ha det bra!
angående framhjulsdriften, har man dåliga däck så e d värdelöst, var ute idag, satt 5 st i bilen, så skulle jag upp för en lite brantare backe som inte var plogad, kom tyvär inte upp , men ändå ur säkerhetssynpunkt skulle jag föredra framhjulsdrift istället för bakhjulsdrift på vintern, sedan så kan man faktiskt ha kul med en framhjulsdriven bil med, går att sladda lite med en sådan, det gjorde jag oxå idag, lägger upp en film imorron, men klart mycket roligare med en bakhjulsdriven bil....
jag sålde nyss min chippade T5 för det var så vansinnigt trist med framhjulsdriften. spelar ingen roll hur mycket hästar du har i en framhjulsdriven bil, du kan bara utnyttja dem rakt fram. förbannat tråkigt alltså, så var den biten klar. den snittade 10.6 l/100km och jag körde den rätt mjukt. på plan landsväg låg den på 0.8 i 90. köp inte en fwd om du vet hur man har kul med en rwd.
Om man nu skulle släng i en t5 i min 240 tex så är det väll inte bara att trycka dit den och köra. Hur blir det med vx lådan, drivlina,framvagn,bromsar?
Om man nu skulle släng i en t5 i min 240 tex så är det väll inte bara att trycka dit den och köra. Hur blir det med vx lådan, drivlina,framvagn,bromsar?
nya motorfästen o tvärställa o sen en m90 låda o ombyggt oljetråg behövs om jag inte har fel
en som jag känner har en volvo 850 t5 RWD, bakaxlen är från en 240, och en m90 låda....då försvinner iaf bromsproblemet, samt andra prob....
Den måste du lägga upp bilder och film på!!
What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS
Ha det bra!
angående framhjulsdriften, har man dåliga däck så e d värdelöst, var ute idag, satt 5 st i bilen, så skulle jag upp för en lite brantare backe som inte var plogad, kom tyvär inte upp , men ändå ur säkerhetssynpunkt skulle jag föredra framhjulsdrift istället för bakhjulsdrift på vintern, sedan så kan man faktiskt ha kul med en framhjulsdriven bil med, går att sladda lite med en sådan, det gjorde jag oxå idag, lägger upp en film imorron, men klart mycket roligare med en bakhjulsdriven bil....
Dagens sanning! Vi var 5 personer och "fullt packat" i bagaget förra året. De spann på 5:ans växel i 100Km/h...
De är vare sig bara att slänga eller trycka. Men du måste göra om allt de som du har räknat upp plus en hel del till småsaker