3258
Sök

Konstant lysande ABSlampa, hur ska jag fixa den?

EclipseJenny
26 mars 2008
Trådstartare
#1
För två år sen börja min abs lampa lysa konstant. Visade sig vara en givare som var kass, bytade denna men lampan lös fortfarande. Mitsubishi kunde inte släcka lampan! Så vi drog ut den o besiktningen har inte märkt nått förrän NU!!
Har varit på olika verkstäder som har kollat felet, men ingen verkar kunna laga den! Har felsökt o de de va nått motorrelä som va kass, har inte bytat dessa för en elektriker tyckte dom sladdarna dit va för tunna.
Va fan ska man göra nu då?? Ska ombesiktigas senast 11 april.
Har hört att man kan koppla lampan till oljelampan men många säger att besiktiningen märker att man fifflat för dom vet att de e ett vanligt fel.!
Nån som haft detta problem o fixat det????

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
26 mars 2008
#2
Vad sätter ABS:en för felkoder nu då?
Funkar ABS:en?

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

EclipseJenny
26 mars 2008
Trådstartare
#3
Ja abs:en funkar hur bra som helst!
Vet inte va de e för felkod?
Vet bara att efter en felsökning så visa de att ett motorrelä va sönder, inget annat.

EclipseJenny
26 mars 2008
Trådstartare
#5
TT-Avant skrev:
Plocka bort lampan då?

men de va ju de jag hade gjort, men de märkte besiktingen!!

Fetast i stan !!
991 Inlägg
26 mars 2008
#6
TT-Avant skrev:
Plocka bort lampan då?

Lampan måste ju lysa när tändningen är på och sen ska den slockna så fort bilen startat typ

"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice

Smålänning
7 887 Inlägg
26 mars 2008
#7
Jordfel?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

leo_m83
26 mars 2008
Trådstartare
#8
* ha du försökt att lufta abs enheten?
* På min galant så var det en av givarna vid fram vänster som var paj. Du borde åka förbi mitsu igen och låta de felsöka en gång till


Sök