5823
Sök

Turbo problem ! Vart är mitt laddtryck ???

4 Inlägg
28 mars 2008
Trådstartare
Hej på er .. smile... Tänkte jag skulle fråga er som kan varför jag inte har något laddtryck.. ? Jag har just köpt en 945 ltt -96 , tyckte den var lite slö så jag kopplade in en tryck/vaccummätare på slangen som går från insugssidan till "vaccumklockan" uppe på turbon. Där hade jag vaccum på tomgång och vid körning noll...  jag fick aldrig något laddtryck hur jag än gasade.. Testade därefter att kopla in mätaren på den korta slangen mellan turbon och wastegaten ..... Där fick jag knappt något utslag alls,, mätaren visade vid tomgång noll och vid vid acceleration så var det som om nålen ville visa sug inte tryck ... jag är förbryllad.. Läste någonstans på forumet om att kolla membranet i "vaccumklockan" på turbon och den ser då hel och fin ut .. kollade oxå staget från wastegaten och det verkar då kunna röra på sig.... Jag är tacksam för alla tips och trix ni kan komma med .. 

// Andrée

Allt i allo
358 Inlägg
28 mars 2008
har du testat att ta bort den korta slangen från wg, om du tar bort den så kopplar du ifrån wgn, ta det lungt bara för då laddar turbon fullt. men om wgn är trasig så märker du det då. men då får du koppla klockan till insuget. testa det. det funkade för mig på farfars bil:)

De é nice !

Sök