4276
Sök

Vilken sorts färg???

657 Inlägg
5 mars 2006
Trådstartare
#1
Håller på att snickra ihop en ny panel som ska sitta i mittkonsollen istället för friskluft-hålen, den är gjord av lite masonitskiva, mätarkopp i plast samt lite glasfiberspackel.

Vad för färg ska jag grunda med å vilken färgtyp ska jag sen änvända för att få det att se ut som om det vore orginal i bilen, får ju inte vara högblank å inte heller matt utan ngt mittemellan

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

657 Inlägg
6 mars 2006
Trådstartare
#2
Ingen som har förslag ens??? Nä nä, får la laborera själv..

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
6 mars 2006
#3
åk till närmaste färgaffär, dom vet allt!
annars funkar vanlig grundfärg, nån speciell behöver du inte.  sen är ju färgen ett problem, men sånt vet ju billackerare så åk till dom och fråga!

man lever bara en gång så lev väl!

billackerare/bilbyggare
232 Inlägg
6 mars 2006
#4
hej...jag lackade min instumentpanel i bilen,då la jag slipgrund,lager på lager,sen slipa,sen non-sanding,sen färg,därefter klarlack(blank), det finns olika klarlack både hel å halv matt+blank...
lägger du klarlack får du en bättre å hållbar yta mvh salle



Sök