5864
Sök

någon som har chipat en V70 T5a (2.0T) B5204T3

2 072 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
hej har en volvo V70 t5a med 2liters turbomotor.. med 226Hk (italienare)
har frågat runt på chipfirmor men de har ingen uppgift hur mycket man får ut av en chip..
så jag undrar om de e nån här på garaget som har chipat en "italienare" och i så fall vad fick ni ut av chipet..

tmchiptuning.com hörde ev sig.. och sa att de ej hadde bänkad en "italienare"
men gissade på +50hk och +80Nm.. 10-14% lägre förbrukning..som går ut på 3500:- samt att de gör felsökning på bilen... mm..

kan man lita på de ang att de ej har upg på papper...??

tacksam för svar..

Sandzoo i da house

8 297 Inlägg
21 mars 2008
Går ju knappt att lita på firmorna som har bromsat och kan visa papper på det...

Och har du orginalturbon kvar på 2,0:an så blir det svårt att komma över 240hk ärliga. Det går säkert att få den att peaka högre, men effekten komemr sjunka tillbaks fort.

2 072 Inlägg
21 mars 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Går ju knappt att lita på firmorna som har bromsat och kan visa papper på det...

Och har du orginalturbon kvar på 2,0:an så blir det svårt att komma över 240hk ärliga. Det går säkert att få den att peaka högre, men effekten komemr sjunka tillbaks fort.

vad kan de bero på ? från 226 till 240 e inte mycke skillnad..? ja allt är orginal på bilen har precis satt dit en laddtrycksmätare..ska testa o se vad den laddar i nyläget..har ej kunnat testa nu pga oväder..sad

chipfirman har sagt att jag får ut 280hk och 390Nm med deras steg ETT..!?

Sandzoo i da house

4 824 Inlägg
21 mars 2008
sandzoo skrev:
Marlboroman skrev:

vad kan de bero på ? från 226 till 240 e inte mycke skillnad..? ja allt är orginal på bilen har precis satt dit en laddtrycksmätare..ska testa o se vad den laddar i nyläget..har ej kunnat testa nu pga oväder..sad

Inte ingen chans, det får man inte ens med en 2,3:a som är steg 1 trimmad.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

2 072 Inlägg
22 mars 2008
Trådstartare
Christian S skrev:
sandzoo skrev:
Marlboroman skrev:

Inte ingen chans, det får man inte ens med en 2,3:a som är steg 1 trimmad.

som sagt jag vet ju inte därför frågar jag är som e lite mer kunniga big_smile

Sandzoo i da house

8 297 Inlägg
22 mars 2008
sandzoo skrev:
Marlboroman skrev:

Det har att göra med att orginalturbon på 2,0 är pytteliten och tappar verkningsgrad på en gång.

Jo, det skulle jag också ha sagt om jag skulle försöka kränga ett chip. Vassate steg 3 med 2,3L motorn jag sett papper på hade 276hk, firman uppger 300hk. Men som sagt, de kunde ju inte ens visa papper på att de fårr ut så mycket...

2 072 Inlägg
26 mars 2008
Trådstartare
Marlboroman skrev:
sandzoo skrev:
Marlboroman skrev:

Det har att göra med att orginalturbon på 2,0 är pytteliten och tappar verkningsgrad på en gång.

Jo, det skulle jag också ha sagt om jag skulle försöka kränga ett chip. Vassate steg 3 med 2,3L motorn jag sett papper på hade 276hk, firman uppger 300hk. Men som sagt, de kunde ju inte ens visa papper på att de fårr ut så mycket...

man vet aldrig.. får man några papper efter trimningen..?? asså antal hk.. efter chip? eller e de bara betala å köra hemåt utan att man får svart på vitt hur många hk bilen har efter chip??

Sandzoo i da house

4 824 Inlägg
26 mars 2008
sandzoo skrev:
man vet aldrig.. får man några papper efter trimningen..?? asså antal hk.. efter chip? eller e de bara betala å köra hemåt utan att man får svart på vitt hur många hk bilen har efter chip??

nej man får ingat papper på hur mycket du får i just din bil, vill du veta det så måst du bänka den.

Mvh Christian

2 072 Inlägg
27 mars 2008
Trådstartare
Christian S skrev:
sandzoo skrev:

nej man får ingat papper på hur mycket du får i just din bil, vill du veta det så måst du bänka den.

okej tack för ditt svar.. vad kostar en bänkning?

Sandzoo i da house

4 824 Inlägg
27 mars 2008
Det varierar nog endel beroende på var man gör det nånstans och sen ska man hellst göra det i en rotortest och inte på rullande landsväg (rullar) så du får ta och ringa/åka runt till dom trimfirmor som ligger i närheten av där du bor och fråga om dom har bromsbänk och isåfall vad dom tar för det samt hur dom mäter för man får olika soffror beroende på hur man har mätt och med vilken utrustning.

Mvh Christian

2 072 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
Christian S skrev:
Det varierar nog endel beroende på var man gör det nånstans och sen ska man hellst göra det i en rotortest och inte på rullande landsväg (rullar) så du får ta och ringa/åka runt till dom trimfirmor som ligger i närheten av där du bor och fråga om dom har bromsbänk och isåfall vad dom tar för det samt hur dom mäter för man får olika soffror beroende på hur man har mätt och med vilken utrustning.

tackar för de.. big_smile

Sandzoo i da house

Sök