Evo eller skyline?

sir_daniel www.kudoz.se
6 oktober 2007 · 3 802 Inlägg

Hertigen skrev:
en annan skillnad är att gtsen har en dl mindre motorvolym en gtr

hade jag varit du hade jag tagit r32an istället, men smaken är som baken, delad och innehåller skit big_smile

nja.... r32 gts-t har till och med 6 deciliter mindre motorvolym än r32 gtr den har nämligen motorn rb20det (2 liters sexa) men för mina behov så räcker det smile

Mercedes GL550 "Gangster mercan" (2008)
Jaguar Xj6 serie 2 "Bus katten" (1977)
Jaguar Xj6 4.2L LWB "Gammeljaggan" (1977)
Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
6 oktober 2007 · 741 Inlägg

jo vet om det på r32 modellerna men när jag mena mindre dl mena jag på de senare r33 uppåt

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Seriost
6 oktober 2007 · 45 Inlägg

Oh shit, här åker man å jobbar å wipps när man kommer hem så fick man 20 svar!smile Härligt grabbar!

Hmm, som ni skriver....båda bilarna verkar vara helt underbara och har både för och nackdelar. Jag har funderat lite och jag tror det bästa som går att göra är att helt enkelt få provköra en evo eller skyline...eller ifl sitta med. Så att man får känna komfort, känslan i bilen, motorljud osv:)

Bensinmessigt så räknar ja med 2 liter milen minst så de är ingen fara:) Dem ska juh gasas med och då drar de juh en hel del!.

Sen så är det juh pengafrågan. Jag går sista året på gymnasiet nu. Men jobbar extra varje månad så jag har räknat ut att i april-maj så kommer jag ha runt 80 000 kr. + eller - får man juh se. Men om allt går som planerat kommer det ligga +++wink. Finns juh väldigt många evo 3or för de priset. Skylines verkar vara lite mer sällsynta (som det ser ut nu), men det kan juh ändra sig till vår.

Sen undrar jag, hur pass stor skillnad är det i acceleration på en Evo3, skyline gtr och gts?
Och hur är det med toppfart? Om man nu tar bort fartspärren på 180 km/h så borde juh skylinen rent teoretiskt gå fortare pga evons låga drevning?

Tack för svaren:)

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
6 oktober 2007 · 741 Inlägg

250 går att köra med evo men då varvar det smile

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Seriost
6 oktober 2007 · 45 Inlägg

Okej!smile du vet inget om skylinen eller?smile

klinder ...
6 oktober 2007 · 227 Inlägg

http://www.wroom.org/evoclub/ <-- evoklubbens forum forumet

Bilar får gärna vara snyggt stylade, ha massor med ljud och flashig lack.
Men finns det inget under huven så är det ju ingen bil utan en flashig multimedia kontainer på hjul...
Lill-Lukke Avstängd
30 mars 2008 · 107 Inlägg

Skyline smile

Breexiz
30 mars 2008 · 341 Inlägg

Evo!

Drive it like you stole it
Skyline_GTR
30 mars 2008 · 306 Inlägg

satsa på en skyline. är helnöjd med min.
evon kan jag inte säga så mycket om, har aldrig kört en men har ju hört bra saker om dom.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang