3179
Sök

Renault Clio II '93 - Frågor

1 Inlägg
30 mars 2008
Trådstartare
Hej hopp!

Jag är helt ny både här på forumet och som bilägare. Jag har införskaffat en liten Renault Clio från 1993 som jag har några småproblem med som jag tänkte att ni här kanske har förslag på vad man kan göra åt dessa (vad som brukar vara vanligt på denna bil, typ). Sedan tänkte jag även höra om "populära" stylinggrejor som man kan fixa till denna bil (om det ens finns några). ^^

Nåja. Till problemen.

1) Fläkten. Den har 4 steg (0-3) och det är bara steg 2 som fungerar - from time to time, och då med jäkligt bra fart. Vad kan detta bero på (förstår att det är sketsvårt att säga såhär via nätet, men förslag)? Har kollat säkringar och sånt och det verkar inte vara där problemet ligger.

2) Spolaren. Pumpen verkar ha lagt av, helt plötsligt. Den funkade när jag köpte bilen men för några dagar sedan dog den ganska precis i samband med att fläkten började krångla. Samtidigt dog även bakrutetorkaren och hela funktionen där man drar "spolarspaken" mot sig så den spolar och torkar 3 varv. Kan det vara spaken som krånglar?

3) Skrapande bromsar bak. Har lämnat in på reparation där backar byttes och hela anordningen fram o bak sågs över - så ingenting SKA vara fel. Men vad kan det vara som låter som att det skrapar?

4) Sketen antenn? Får knappt in några radiokanaler (P1, P3 och P4 typ) och FM-sändaren till mp3:n verkar den inte heller kunna hitta. Kan man fixa detta på nåt sätt?

Tror inte det var så mycket mer just nu... Observera att jag som sagt inte är duktig på det här området (duh?) så försök att inte kasta så många äpplen tongue

Tack på förhand
Anders

Sök