5203
Sök

MDS 6x9 / Slutsteg paket

4 Inlägg
29 mars 2008
Trådstartare
#1
Tjenare!

Jag ska köpa lite ljud och har fått upp ögonen för http://www.mds.se/?artnr=powerpac300 .

Hade tänkt ha det i hatthyllan på min Corolla GLi (hatchback modell). Just nu finns det enbart högtalare i fram, vilka jag misstänker är orginal.

Ett mega dunk-dunk som gör att plåten hoppar är inte vad jag är ute efter. Snarare vilja dra upp volymen lite utan att det låter förjävligt, så man kan njuta utav musiken.

Ekonomin är ganska begränsad, 1100 är nästintill max. Kommer köpa nån bas i sommar när pengarna börjar komma vandrandes.


Är detta paket något att satsa på?

Är väldigt tacksam för tips och råd då jag är nybörjare på området!

399 Inlägg
29 mars 2008
#2
Den modellen 6*9or har jag haft i bilen ett tag, dom lyfter ju helt klart ett originalljud men dom bottnar väldigt enkelt, iaf när jag hade dom, så du får dela dom ganska högt om du ska kunna höja volymen nämnvärt


5 852 Inlägg
30 mars 2008
#3
Jag skulle vilja tipsa om MyDimension Element 6x9" för 790:- på carbonize.se , sen kan du köra ett  Carpower HPB-602 2-kanals slutsteg för 599:- från samma sida. Det vet ja kommer bli kanon och dem bottnar du inte med rätt inställningar på ett bra tag smile
Senast redigerat av tujbo (30 mars 2008)

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg

huh?
10 427 Inlägg
30 mars 2008
#4
Man får ju lite fylligare ljud med 6x9 på stegdrift, så det är väl bara att rekommendera smile

Men du kanske skulle ha fått tag på ett begagnat fyrkanalssteg istället.
Då kan du köra framhögtalarna & 6x9" på det steget tills du skaffar
en bas, då kör du framhögtalare & basen på steget osv osv.

Kan ju kolla runt lite på blocket, brukar alltid finnas en hög 6x9:or till salu
och även lite billigare & dyrare slutsteg.


202 Inlägg
30 mars 2008
#5
C_ skrev:
Tjenare!

Jag ska köpa lite ljud och har fått upp ögonen för http://www.mds.se/?artnr=powerpac300 .

!

Det är bättre du får upp öronen och köper något annat. lol

4 Inlägg
31 mars 2008
Trådstartare
#6
Det blev tillslut de högtalare tujbo rekommenderade, tackar så mycket för all hjälp!

5 852 Inlägg
31 mars 2008
#7
Så lite så smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök