När jag var "ung å dum (

) så körde jag oxå utan bälte. Den morgonen jag krockade min Clio ( -00 ) så hade jag änglavakt minst sagt. Det var en singelolycka på en härligt kurvig väg som slutade i diket. Bilen var totalskrot, helt intryckt både fram, bak å passagerar sida. Som tur var så klarde sig just förarsidan. Hade som sagt inget bälte å lyckades som tur är att hålla i mig i ratten å inte inte flyga ut ur bilen. Höll så hårt att jag hade sönder musklerna i armarna men klarade mig hyfsat annars, mängder med blåmärken å en spricka i underarmen som jag han få upp mellan näsan å ratten då det tog stopp.
Är än idag mkt tacksam för att min skyddsängel var vaken den morgonen.
Sedan dess är det bälte som gäller, å har inte mina passagerare bälte på sig så stannar jag bilen till bältet kommer på om de tjafsar om en sådan sak.
Andra trafikolyckan var i oktober -06, jag var passagerare när vi fick möte på våran sida i en skymd kurva.
Vi frontade till stor del på passagerar sidan å hade jag inte haft bälte på mig så vetti gudarna hur det hade gått..:S Smällen var så kraftig att bältet knäckte 6 av min revben då det tog stopp. Det gick så fort i kollisonsögonblicket att jag inte ens hann reagera. Lite andra skador fick jag oxå, men framför allt e jag åter igen otroligt tacksam över att både jag å sambon klarade oss såpass bra som vi gjorde.
Vi har både besvär sedan dess, men vi lever iaf, ngt vi troligen inte gjort utan bälte å hade vi gjort det så hade vi haft betydligt större skador att leva med...
Så till er som skriver att ni hellre dör än hamnar i rullstol har lixom missat att det faktiskt finns en hel del alternativ där i mellan....
Bältet kan faktiskt rädda er ifrån att hamna i den där rullstolen å istället kunna fortsätta leva ett normalt liv!