4453
Sök

J*vla taxikärring!

45 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
Var med i en krock idag, orskakad av en kärring som inte hade lärt sig att anpassa hastigheten. Var halt som fan. Jag stod vid en rondell och skulle precis köra, en citroën hade stannat bakom mig. Då kommer en taxikärring i en minibuss med alldeles för hög fart så hon hinner inte bromsa och brakar rakt in i citroënen som i sin tur brakar in i mig. Med mig och min bil gick det bra, älska välbyggda Volvo och dragkrok! Citroënen fick en buckla fram och bakdelen vart inte så fin. En tjej som åkte i den fick föras till sjukhus, var nånting med nacken. Det värsta med det här var att taxikärringen kommer ut och börjar snacka nånting om att hon har bråttom till tågstationen för att hämta några där. Vad jag vill komma till är att det är ganska läskigt att många yrkeschaufförer inte kan anpassa hastigheten. Det är och har varit glashalt i över en vecka i hela stan också kommer hon med sin minibuss på 2-3 ton och tror att hon ska hinna få stopp på den. Man blir ju lite rädd.

1 231 Inlägg
8 mars 2006
Håller med dig. Inte ofta taxibilarna (inte bussarna heller för den delen) håller hastigheten.

Mitt projekt: Evo III

45 Inlägg
8 mars 2006
Trådstartare
Jo.. visst jag kör för fort ganska ofta men inte i stan och inte när det är såpass halt.

120 Inlägg
8 mars 2006
Jag e sjukt less på alla Taxiförare som kör som om dom ägde världen. Och samtidigt vill dom ge sken av att vara en seriös yrkesförargrupp som alltid e missförstådda. Usch!!!!

Sök