5064
Sök

Bilstereo i Ford Sierra -85 nyinstallation

2 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
#1
Hej,

Jag hade tänkt skicka allt det gamla skräpet och sätta in nya högtalare och ny stereo jag har 2st 60w högtalare i dörrarna framtil samt 2 st 10" basar det finns även plats för högtalare i instrument panelen.
Jag vet somsagt inte hur jag ska göra tänkte endast köpa ny stereo och sätta in högtalarna givetvis byta ut alla gamla kablar mot nya. Ska jag ha något mer? diskathögtalare tex hur ska jag gå tillväga?

Vill ej lägga ut mycket pengar nu i början utan bara komma igång så att det låter sisådär. I bakdörrarna sitter ett litet smalt galler man kan ta bort och sätta in nåt litet. Tänkte köpa själva stereon på biltema eller teknikmagasinet den ska stödja mp3, dvd-r, cd-r etc.. Stereon får kosta 900kr sad. Brorsan säger att man inte behöver slutsteg för att dagens bilstereo har så pass dugliga slutsteg inbyggt.

Kom gärna med tips.

RM-operatör
667 Inlägg
3 april 2008
#2
Vad har du för budget? Om du ger oss en sån att utgå ifrån så underlättar det.
Diskanter skulle dock jag påstå är onödigt kabeldragande.Koaxialer duger utmärkt=)
Och ett steg lär du behöva till basarna.

Har verkligen Biltema/TM en stereo som tar såväl mp3,cd-r samt dvd-r?
Du kan nog nöja dig med en som tar cd-r och mp3, får in en hel del musik på dem med=)
Har du ett MediaMarkt i närheten så kan du kika där inne. För ett par veckor sedan så hade dom Kenwood (riktigt bra saker) cd-stereo för 299:-. Man kan göra fynd=)



Sök