6818
Sök

3" Decibelinsatser

ElectroRaggare
886 Inlägg
3 april 2008
Trådstartare
Någon som använt/använder simons 3" decibelinsatser?

Dämpar de såpass att bilprovningen blir nöjda? (fick nedslag på bullernivå idag..)

Notera att det är dubbla 3" kopplade till en BigBlock V8... men det borde väl fungera endå?

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

657 Inlägg
3 april 2008
Det fungerar!

Har inte provat just simons grejer men haft japsdämpare på div. bilar både med och utan insats - en klar skillnad.

Sätt foten för slutröret, fungerar på samma sätt...

Offtopic: Coolt med en 454SS - En av mina polare har en sådan som han just nu håller på och färdigställer en ny motor till. Det enda som är kvar av orginalmotorn är blocket för det är ju 4 bult och väldigt robust.
Numera sitter det en smidd vev, stöddigare st6akar och kolvar. Edelbrock-herrejösses toppar, procharger kompressor, mm...
Den skall bli god för 650-700hk men känner jag ägaren rätt så nöjjer han sig nog inte med det.

Bakvagnen bli upphängd i 4-link, fästet är ju bedrövligt dåligt i en 454 från början - räcker ju om motorn bara hoppar runt på 4 cylindrar så spinner det ändå fullt vid gaspådrag. Jag vet för jag vara nära att krashca den när jag var chaffis big_smile Låg i en cruising-karavan och sölade, tröttnade snart på det så jag började köra om lite försiktigt. Då skrek raggarna att jag skulle gasa (de ville höra lite bigblock med raka 3" pipor lol) så jag gasade fullt - å fy fan va jag fick ratta den där lastbilen. Den gick ut på tvären direkt! och jag for som en orm fram å tillbaka på vägen. Jag kunde ju inte släppa gasen för då hade jag ju verkat töntig och feg big_smile

Växelådan blir samma som orginal fast ombyggd så att den växlas manuellt och bakaxeln blir även den orginal då den skall klara 700hk.

Jag återkommer med bild på motorn och mer info inom kort
Senast redigerat av Alex_halvordsson (3 april 2008)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

ElectroRaggare
886 Inlägg
4 april 2008
Trådstartare
tufft smile  Jag håller mig utan kompressor (ett tag iaf.... big_smile)  Effekten räcker och blir över, det går inte att gasa med den endå big_smile

Men bra, jag ska köpa ett par insatser och testa så får vi se, men det kan inte vara skadligt att ha dem i?
(det är ju visserligen bara fram och tillbaka till bilprovningen..- men endå..)

Chevrolet Tahoe -99 4x4, Mad Max edition.
Cjecrolet Impala -66, lowrider.
Tesla Model S -17, A-B bilen.

Sök