4345
Sök

Bilprogram (USA vs. GB)

Noiseprojekt
6 april 2008
Trådstartare
Sitter och tittar på ett bilprogram på Tv4+ som heter vroom vroom, känns ganska oseriöst i deras tester
Känns som dom flesta brittiska är rätt oseriösa, såsom Chop shop..

Jämnför Chop shop med Overhaulin på Discovery roll

Känns allmänt som brittiska program är så himla oseriösa som Mythbusters motsvarighet (minns inte namnet)

Är det bara jag som känner så?!

huh?
10 427 Inlägg
6 april 2008
Brittiska 'Wheeler Dealers' är ju det enda riktigt seriösa motorprogrammet.
Går på Discovery, visade för övrigt idag 2x30min angående Toyota MR2.

Noiseprojekt
6 april 2008
Trådstartare
steifan skrev:

Ja det är ett rätt vettigt program faktiskt, men känns också lite B..
Ed får mecka och den andre bara pratar och fixar delar.. hjälper inte till ett dugg mer

3 113 Inlägg
6 april 2008
nej jag håller med mig!
Om jag ska vara riktigt ärlig så är "Top Gear" det enda bra motorprogram som är brittisk.

"vroom vroom" och "fifth gear" känns ju så riktigt oseriösa! dessutom känner jag att dom oftast bara ger de brittiska bilmärken de bästa betygen, bästa kommentarerna och låter dessa bilmärken vinna eller komma en bra plats i prispallen inom alla deras konstiga tävlingar/tester..

dock har jag inte sätt så många fler brittiska motorprogram än dom som jag har nämnt nu men det är ju för att jag är lite emot brittiska-motorprogram efter jag sett dessa.. smile

Semper Fi

Noiseprojekt
6 april 2008
Trådstartare
maniac_man84 skrev:
Overhaulin tycker jag är ett av de bättre som de visar...!!!

Ja för det är inget fusk i som i Pimp my ride, det är 7 dagars byggtid och det är inte en massa plast och elektronik!
Chip är grym på att designa bilarna så dom är helrena i linjerna!

Meister
6 763 Inlägg
6 april 2008
Noiseprojekt skrev:
maniac_man84 skrev:

Ja för det är inget fusk i som i Pimp my ride, det är 7 dagars byggtid och det är inte en massa plast och elektronik!

Bilarna är ofta inte klara efter 7 dagar utan de visar bilen och sen åker den in i verkstan och görs klar. Tomas Lodby som skrev i någon tidning wink

Noiseprojekt
6 april 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
Noiseprojekt skrev:
maniac_man84 skrev:

Bilarna är ofta inte klara efter 7 dagar utan de visar bilen och sen åker den in i verkstan och görs klar. Tomas Lodby som skrev i någon tidning wink

Alltså är Overhaulin "trickfilmat" också?!

1 754 Inlägg
6 april 2008
steifan skrev:

Helt sant. De gör något som är verkligt, de lallar inte bara runt...

Jag kan inget om allt.

679 Inlägg
6 april 2008
skit samma om bilarna inte är helt klara men de e rikitigt snygga.... sen konseptet att röva bort bilen utan vetskap av ägaren e juh rätt kul... sen att de driver lite extra me dem... tror inte alla bilar skicka te tomas...
Man brukar juh inte få se bilarna köras efter showen men jag så när de gjord om en honda o den körde dom faktiskt... kan juh vart filmat efter men de visa de iaf...!!

Hmm.
6 april 2008
Trådstartare
Mythbusters motsvarighet Brainiac.... Mythbusters är 1 miljon gånger bättre.. tongue

Meister
6 763 Inlägg
6 april 2008
maniac_man84 skrev:
skit samma om bilarna inte är helt klara men de e rikitigt snygga.... sen konseptet att röva bort bilen utan vetskap av ägaren e juh rätt kul... sen att de driver lite extra me dem... tror inte alla bilar skicka te tomas...
Man brukar juh inte få se bilarna köras efter showen men jag så när de gjord om en honda o den körde dom faktiskt... kan juh vart filmat efter men de visa de iaf...!!

De är väll förmodligen så de gör. Men visst ibland så kan de vara fördiga i tid men ofta kan de bli att de får göra klart efter att de har avslöjat de.

Noiseprojekt
6 april 2008
Trådstartare
Hmm. skrev:
Mythbusters motsvarighet Brainiac.... Mythbusters är 1 miljon gånger bättre.. tongue

Tack! så heter det!
Oseriösare tester får man leta efter!

Noiseprojekt
6 april 2008
Trådstartare
camaro67 skrev:
maniac_man84 skrev:

De är väll förmodligen så de gör. Men visst ibland så kan de vara fördiga i tid men ofta kan de bli att de får göra klart efter att de har avslöjat de.

Jo men det ser man ju att dom gör..
Dom avslöjar det samtidigt som dom bygger klart bilen...

Skaune
6 april 2008
Trådstartare
Får man lov o avsluta den här tråden med o säga att Top Gear är den enda riktiga programmet? wink

Sök