5124
Sök

Cigarett tändar utags adapter?

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
5 april 2008
Trådstartare
Hej

Undrar om det finns någon som har koll på om det finns någon bra adapter mellan europeisk och amerikansk standard på cigarettutag. Farmför allt så man kan anbända amerikanska produkter i europeiska bilar.

Mvh Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
5 april 2008
Jag har en amerikansk produkt i min bil. Det funkar. Det är samma 12 Volt. Bara att köpa och köra.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

194 Inlägg
5 april 2008
amerikanska bilar har liksom inte 24v i sina bilar för att det är mer än vad alla andra bilar har wink

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
5 april 2008
"europeisk och amerikansk standard på cigarettutag."

Va ??

Hur tänkte du här då ??

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Offroad Racing
3 123 Inlägg
6 april 2008
Fattar inte heller hur du har tänkt nu? är det ett ciguttag så är det ju ett ciguttag. det enda som kan vara olika är ju spänningen, som kan vara 24 volt i en del lastbilar o så.

Det är inte så att du har blandat ihop ciguttag o en annan form av strömuttag? i så fall finns det lite olika lösningar på det hela.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Som jag fatt det hela så finns det två standarder på ciggutag. Att det är 12 V det förstår jag..

Problemet jag har är att ciggutaget i audin är 27mm invändigt och ciggpluggen som är inköpt i USA är 13/16" utvändig diameter.  Att byta ciggplugg är omöjligt eftersom applikationen är inbyggd i ciggpluggen.

/Magnus
Senast redigerat av zovix (6 april 2008)

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
6 april 2008
zovix skrev:
Som jag fatt det hela så finns det två standarder på ciggutag. Att det är 12 V det förstår jag..

Problemet jag har är att ciggutaget i audin är 27mm invändigt och ciggpluggen som är inköpt i USA är 13/16" utvändig diameter.  Att byta ciggplugg är omöjligt eftersom applikationen är inbyggd i ciggpluggen.

/Magnus

du menar en såndära kontakt som de brukar finnas i husvagnar.

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
6 april 2008
Trådstartare
Ja det kanske är där de sitter? Jag tolkade det som cigarettändar uttag efter som det står: "Fits most 12v automotive style power outlets"

/Magnus

Sök