7 april 2008
Trådstartare
Hej!
Jag har en s70 T5-98 automat, ibland när man ska starta den då den stått en stund och är ljummen så går den igång nån sekund sen dör den då får man vänta några minuter så går den att starta. Har prövat med att hålla kvar nyckeln i startläget då den tänder till och dör och då går den igång riktigt, har även testat med att trycka ned gasen till hälften medans jag drar på starten och då går den oftast igång men det luktar mycket bensin om den. Några gånger när jag varit ute och kört så har den dött till i nån sekund men sen gått fint igen. Det är aldrig problem vid kallstarter. Var på verkstad förra veckan och kollade efter felkoder ,då var det fel på kylvätsketempgivare så jag köpte en ny sådan då den har börjat visa lägre temp sista veckorna fast det blev ingen skillnad. Det var även felkod på luftmassemätaren fast den kan ha blivit när jag lossade kontakten då bilen gick på tomgång och då dog den ju. Ska till verkstan på torsdag och kolla felkoder igen. Tycker det känns som den inte för tillräckligt med luft, är det nån som har något tips.