3299
Sök

snart bil dax (förstabil, MB 190e vs Audi 80 o.d)

3 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
jag är som alla andra 17 åringar och längtar till bil men då e frågan va ska man skaffa?

har tankare på..

Mersedes-Benz 190e (vi hade en när jag liten:) )

Audi 80 2,6

och Dodge Challenger (efter en film jag såg här om dagen:D )

klart är jag inte gjord av pengar...  så vill veta vilka vanliga fel som kan hända med dom å va dom kan gå på runt så hade det varit schyst:P
Senast redigerat av MilleN (8 april 2008)

- De är jag de.
354 Inlägg
7 april 2008
Mersan har väll billigast reservdelar iaf. Men på tok för slöa, skaffa en audi TQ och bli glad wink

//Mikael
Pojkar vill, KILLAR KAN!!!
http://www.garaget.org/video/9tcl4kh3v0t1

* Klåpare
1 718 Inlägg
7 april 2008
Prova att söka på "första bil" så lovar jag dig att datorn nästan krashar p.g.a. alla sökresultat. Du får  många bra tips där.

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.

8 156 Inlägg
7 april 2008
Välkommen till Garaget.org!
Audi 80 2,6 låter som ett utmärkt val. En kompis hade en sådan. Skönt motorljud i den wink
Men den drar ju lite soppa och så fick han växellåderas på den. Men det beror ju på hur man kör också.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

3 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
hm.. hade ganska myk på audin men svårt att hitta en bra... gillar bilar med kraftig front tex "chrysler 300c" perfekt! tongue men så gillar jag mersan om den har en vinge på så blir en oxå perfekt
och Dodge Challenger för den e ju bara för nice:D

och tack big_smile
Senast redigerat av Diemon (7 april 2008)

terazzi
7 april 2008
Audi 90 då kanske?
Sen på med RS kjolpaket och sånt smile
Tror du kan få plats med en S2motor o låda med om jag inte minns fel..

3 Inlägg
7 april 2008
Trådstartare
nja.. audi måste man göra rätt mycke på för att bli snygg... men på MB 190e så behövs de typ bara en vinge å kanske nått litet extra och rätt så billig.. svåra val:P

796 Inlägg
8 april 2008
gör det enda rätta! spara ihop pengar till en bmw!

B= bakhjulsdriven
M= mycket as kul
W= Wery bra och hållbar bil med kvalité

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 april 2008
Hasselstrom skrev:
gör det enda rätta! spara ihop pengar till en bmw!

B= bakhjulsdriven
M= mycket as kul
W= Wery bra och hållbar bil med kvalité

word! satsa på en bmw smile fina bilar

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

1 150 Inlägg
8 april 2008
terazzi skrev:
Audi 90 då kanske?

jooo du släng ner de tänt till innan du yttrar dig ,moped nivå snack:rolleyes:

terazzi
8 april 2008
lelleal skrev:
terazzi skrev:
Audi 90 då kanske?

jooo du släng ner de tänt till innan du yttrar dig ,moped nivå snack:rolleyes:

Hört talats om projekt?
En Audi 90 är ju inte så värst dyr heller+en bra första bil med smile eller en 190 med ^^

8 156 Inlägg
8 april 2008
En Audi S2 då?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 944 Inlägg
8 april 2008
Skaffa en Ford Sierra ! big_smile så satans roliga bilar, bakhjulsdrivna, lätta o pigga wink

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Konsult
1 247 Inlägg
8 april 2008
Jadu, första bil. Då kanske något som inte blir för dyrt att åka i och reparera som inte kräver ett geni för att laga?

Ford Sierra är inte dumma om man inte har något emot lite oljeläckage och lite vitrök vid start (äldre än 90/91 med OHC motor, men som alltid finns det MÅNGA exemplar som inte har några problem)
De senare är inte alls dumma, kan dock bli att dra en del soppa om man är tung med gasfoten.

Om du är ute efter turbo men inte kräver RWD har du ju Saab 9000 (94 och framåt är att föredra). Mycket trevliga bilar som går helt okej och är inte allt för dyra att åka, äga och reparera. Stor plats och så ser dom inte alls dumma ut smile Har du Saab kan du ju gå med i STCS, där får du all hjälp du kan behöva på allt du kan föreställa dig i bilväg.

BMW 3-serie ser bra ut men kan bli dyra att åka,äga och reparerar i jämförelse men då får du en helt okej bil som inte är allt för vanlig idag bland ungdomar. Har inte så mycket bra att säga om dom egentligen då jag aldrig ägt någon. (5-serien är inte heller dumma men då blir allt dyrare)

Hoppas du inte tänkt Volvo 240/740. Dom är PÅ TOK för vanliga och är därför inte fränt att åka runt i "what-so-ever".. Enough said..

Tips är svårt att ge när man inte riktigt har koll på vad du har för krav. Men nu har du ett gäng exempel.
Du kan ju alltid leta efter listor på nätet med begköpsguider på nätet eller på olika forum där du kan se vad folk kan tänkas ha för problem med bilen i fråga. Finns klubbar till vilken bil du än har där du kan få hjälp men STCS är en klass för sig wink

Mvh Kim
Senast redigerat av Tagg3N (8 april 2008)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
8 april 2008
Man ska inte klangra ner på mercedes 190or inte big_smile tongue

Det finns riktigt fina mercedes 16v ute för inga höga summar.. bara att söka så får du upp 2.5 och och 2.3or.. de går jäkligt bra smile

Så satsa på mercedes, för: Folk me hjärna kör bil me stjärna wink hehe
Hare!
Mvh Kim

Sök