5149
Sök

Söker ett speciellt relä.

Bessewisser
556 Inlägg
8 april 2008
Trådstartare
#1
Hallå

Tänkte bygga in slutstegen i bilen lite snyggt under en plywood-skiva och vill gärna att dom ska synas så det blir lite plexiglas över stegen men nu är det så att jag tänkte också belysa stegen med lite neonljus som ska gå igång när man startar stereon och undrar därför lite vart jag kan hitta ett relä som passar till detta?

Tack på förhand
//SkyNard

How low

4 554 Inlägg
8 april 2008
#2
ett vanligt extraljusrelä funkar fint finns på tappen eller t ex biltema för en liten peng

669 Inlägg
8 april 2008
#3
koppla neonet till slutstegets remotekabel
Senast redigerat av snipercat (8 april 2008)


1 045 Inlägg
* Klåpare
1 718 Inlägg
8 april 2008
#5
Precis som NMI säger, ett relä är det bästa. Själv har jag kopplat belysningen i skuffen genom ett relä som får manöverströmmen från bakljuset. Ett "vanligt" relä som loudness beskriver.

Edit: Kanske skrev lite luddigt. tongue När bakljuset tänds så sluter reläet. Strömmatning till förbrukaren tas från slutstegets matning genom reläet.
Senast redigerat av Gulmun (8 april 2008)

Klokhet kommer av erfarenhet och erfarenhet kommer av dumheter.


Sök