Start problem audi a4 (ibland)

Isröd
8 april 2008 · 301 Inlägg

Hej tänkte kolla om någon har råkat ut för samma sak som jag. Min bil vill inte alltid starta, man får ha i växel och köra på startmotorn lite. Sen brukar det gå men nu händer det alltför ofta. Va kan det vara?, det snurrar bra i startmotorn. men misstänker att det kan vara fallet?

Tacksam för svar

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
roadii
8 april 2008 · 80 Inlägg

Klapp i kablarna på startmotorn?

Volvo & Audi!
purjasin
8 april 2008 · 48 Inlägg

Du har en sladd bakom ratten som är lite kort. Om du har ställt in ratten (dragit den mot dig) så kan de bli glapp i den. Den sladden har med startspärren att göra. De här felet gör att bilen startar men dör direkt. Vet inte hur din bil uppträder men de kan vara de?

Isröd
8 april 2008 · 301 Inlägg

ja den dör inte men när den går i gång så tar det en stund innan tomgångsmotorn ställer in sig?

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Isröd
8 april 2008 · 301 Inlägg

Något mer?

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
thetommy lala~~
9 april 2008 · 88 Inlägg

ursäkta om ja snor tråden lite men jag har råkat ut för precis samma problem idag..
biljävlen ville ju inte gå igån efter jobbet, och efter lite kollande så verkar det som om det inte är någon gnista? är det samma för dig? sen det där med att motorn dör efter några sekunder efter start har ja hört att det kan vara antingen hallgivarn eller typ något glapp i nån jävla ring i tändlåset tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang