4924
Sök

kamrem till 850 glt

stahre
9 april 2008
Trådstartare
Köpte en glt för några månader sen, har gått 17000 mil men jag hittar ingen dokumentation på om kamremen är bytt vid 12000 mil eller inte. Finns det något sätt jag kan se om den är bytt? Det finns ingen datummärkning på kåpan...

519 Inlägg
9 april 2008
det enda du kan göra är att kontakta ägarna som haft bilen och höra med dom...Kamremen är smidig att byta på denna modell..om du byter så byt vattenpumpen med om du inte vet när detta byttes senast................

stahre
9 april 2008
Trådstartare
jag ringde upp henne, hon var kines eller nåt och förstod nog inte vad jag sa, fick inget vettigt svar varje fall!

1 688 Inlägg
9 april 2008
En såndär "Hej, Thai Lhai Chicken, äta häl ellel ta med?

Kolla i reg.beviset över ännu tidigare ägare och slå en pling till dessa, kolla genom alla kvitton om du fick några sådana med.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

stahre
9 april 2008
Trådstartare
haha ja precis! a ska kika över det, men en bilmek kan inte se på remmen eller så?

519 Inlägg
9 april 2008
stahre skrev:
haha ja precis! a ska kika över det, men en bilmek kan inte se på remmen eller så?

Nej..remmen kan se ut som ny men ändå gå sönder veckan efter.......

3 235 Inlägg
9 april 2008
Remmar kan se väldigt fina och nästan nya ut till de plötsligt går av...sad

En bra service och kamremsbyte är egentligen ett måste när man köper en bil som har "luckor" i servicehäftet.

Sök