4407
Sök

Byta Mätare.vad Händer

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
9 april 2008
Trådstartare
#1
ska byta instomentpanelen i min volvo s70 pga att det blev brand..vad händer om jag köper en som har gått 30 000mil..står det det då lr har bilen ett minne så det blr 20 000mil som det ska vara idag?
SNÄLLA svara på frågan om ni kan

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#2
ingen?

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

2 911 Inlägg
10 april 2008
#3
Be en auktoriserad verkstad göra det, så skruvar dom fram den till rätt miltal samt ger dig ett intyg på bytet, varför det blev gjort samt att miltalet är kontrollerat.

Så slipper du ev. frågor om du ska sälja den sen, väl värt det.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#4
Men hur kan dom SKRUVA fram?
Vad händer om jag byter sj?
Kan jag skruva bak den?
Fan, kommer aldrig att kunna sälja bilen..jag har ju bara bes papperna som bevis

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

2 911 Inlägg
10 april 2008
#5
På samma sätt som man skruvar tillbaka den, fast tvärtom wink
Vill inte gå in på detaljer, men det går att få fram mätare.

Vad som händer om du byter själv och det står fel siffror där jämfört med reg-pappren så blir de jobbigt, både för den som ska köpa bilen och nästa besiktning.

PULVERLACKERAR
605 Inlägg
10 april 2008
Trådstartare
#6
Men det är mätaren som siffrioran sitter i och inte typ någon box i bilen som kommer ihåg allt..har jag rätt lr fel

Vill du snygga till under bilen? Lacka bakaxel eller länkarm?Prata med mig, älskar att lack

134 Inlägg
10 april 2008
#7
Du har rätt,    byter du själv till en mätaren som de står 30 000mil påså kommer det bli så i din bil med,   Men lämnar du in den så fixar dom papper och allt på mätar byte,  så de är enklast att lämna in den.



Sök